اعلام تعارض آراء صادره از شعب 11 و 16 دیوان عدالت اداری.

اعلام تعارض آراء صادره از شعب 11 و 16 دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای عبداله علیاری فر. با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعب 11 و 16 دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 248/88

شاکی : آقای عبداله علیاری فر.

تاریخ رأی: يکشنبه 14 تير 1388

شماره دادنامه :

مقدمه: الف- شعبه یازدهم دیوان در رسیدگی به پرونده کلاسه 81/1745 موضوع شکایت آقای حمید پورمرادی به طرفیت سازمان تأمین اجتماعی تهران به خواسته الزام اداره متشاکی به تعیین تکلیف حق بیمه دو سال خدمت سربازی به شرح دادنامه شماره 918 مورخ 11/5/1383 حکم به ورود شکایت شاکی و الزام اداره مشتکی‎عنه به پرداخت حق بیمه دو سال خدمت سرباز شاکی و احتساب آن در سنوات خدمتی صادر و اعلام نموده است. ب- شعبه نهم تجدیدنظر در رسیدگی به پرونده کلاسه 83/923 موضوع تجدیدنظر خواهی اداره کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان غربی نسبت به دادنامه شماره 918 مورخ 11/5/1383 شعبه یازدهم به شرح دادنامه شماره 122 مورخ 9/2/1385 با رد تجدیدنظر خواهی دادنامه بدوی را عیناً تایید و استوار نموده است. ج- شعبه شانزدهم دیوان در رسیدگی به پرونده کلاسه 86/2456 موضوع شکایت آقای عبداله علیاری‎فر به طرفیت سازمان تأمین اجتماعی استان آذربایجان غربی به خواسته الزام اداره خوانده به پرداخت حق بیمه دو سال خدمت سربازی به شرح دادنامه شماره 1252 مورخ 6/5/1387 با توجه به تبصره یک ماده 3 آیین‎نامه فوق‎الذکر دعوی مطروحه را غیر وارد تشخیص و حکم به رد شکایت تقدیمی صادر و اعلام نموده است. هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسا و مستشاران و دادرسان علی‎البدل شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بـررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بـه شرح آتی مبادرت بـه صدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
با عنایت به اسناد و مدارک و مندرجات دادخواستها و لوایح جوابیه و سایر محتویات پرونده‎های شاکیان تفـاوت مدلول دادنامه‎های فوق‎الذکر مبتنی بر استنباط معارض از حکم واحـد قانونگذار نیست و مـوضوع از

مصادیق آراء متناقض مذکور در بند 2 ماده 19 قانون دیوان عدالت اداری محسوب نمی‎شود و موردی برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم در قلمرو ماده 43 قانون مذکور وجود ندارد./
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
معاون قضائی دیوان عدالت اداری
رهبرپور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.