اعلام تعارض آراء صادره از شعب 10و19 دیوان عدالت اداری

اعلام تعارض آراء صادره از شعب 10و19 دیوان عدالت اداری

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی رئیس هیأت بدوی تخلفات اداری وزارت صنایع با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعب 10و19 دیوان عدالت اداری از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 2/76

شاکی : رئیس هیأت بدوی تخلفات اداری وزارت صنایع

تاریخ رأی: شنبه 3 خرداد 1376

شماره دادنامه :

مقدمه:
الف) شعبه دهم در رسیدگی پرونده کلاسه 71/368 موضوع شکایت آقای ظهیر اله شهریاری به طرفیت وزارت صنایع به خواسته اعتراض به صدور حکم برکناری به شرح دادنامه شماره 57- 12/2/72 شکایت را رد نموده است.
ب) شعبه نوزدهم در رسیدگی به پرونده کلاسه 19/75/414 موضوع شکایت آقای ظهیر اله شهریاری به طرفیت وزارت صنایع به خواسته ابطال حکم کارگزینی به شرح دادنامه شماره 700- 24/7/75 حکم به بطلان حکم معترض علیه صادر نموده است.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی انجام مشاوره با اتفاق آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
چون قبلاً به شرح دادنامه شماره 57- 12/2/72 شعبه دهم دیوان نسبت به موضوع رسیدگی به‌عمل آمده ورای قطعی صادر شده است، لذا مورد مشمول رأی وحدت رویه شماره 4- 20/1/74 هیأت دیوان عدالت اداری می‌باشد.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.