اعلام تعارض آراء صادره از شعب هفتم و هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

اعلام تعارض آراء صادره از شعب هفتم و هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی شرکت صنایع ماشین‌های چوب با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعب هفتم و هیأت عمومی دیوان عدالت اداری از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 84/76

شاکی : شرکت صنایع ماشین‌های چوب

تاریخ رأی: شنبه 19 مهر 1376

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی شکایتنامه تقدیمی رأی صادره از شعبه هفتم در پرونده کلاسه 76/50 را متناقض با رأی وحدت رویه به شماره 150- 6/12/73 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری اعلام، درخواست رسیدگی نموده‌اند.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست آیت… موسوی تبریزی و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس ار بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
طبق ماده 20 قانون دیوان عدالت اداری آراء متناقض شعب دیوان در موارد مشابه قابل طرح و امعان در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به منظور ایجاد وحدت رویه در خصوص مورد است. نظر به این‌که تفاوت مدلول دادنامه شماره 67 مورخ 3/2/76 شعبه هفتم دیوان با رأی وحدت رویه شماره 150 مورخ 6/12/73 هیأت عمومی دیوان از مصادیق ماده 20 قانون دیوان نیست موضوع قابل طرح و بررسی و اتخاذ تصمیم تشخیص نگردید.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
سید ابوالفضل موسوی تبریزی

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.