اعلام تعارض آراء صادره از شعب سوم و پنجم دیوان عدالت اداری.

اعلام تعارض آراء صادره از شعب سوم و پنجم دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی معاون پرسنلی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران. با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعب سوم و پنجم دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 248/75

شاکی : معاون پرسنلی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران.

تاریخ رأی: شنبه 4 اسفند 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
الف) شعبه سوم در رسیدگی به پرونده کلاسه 72/476 موضوع شکایت آقای علی جوادیان به طرفیت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به خواسته ترفیع عقب‌افتاده و حقوق و مزایای بدون کاری طی نامه شماره 441- 2/5/1374 حکم به پرداخت حقوق ایام بلاتکلیفی (بدون کاری) شاکی و منظور نمودن سنوات مربوطه در ترفیع مشارالیه صادر نموده است.
ب) شعبه پنجم در رسیدگی به پرونده کلاسه 73/1450 موضوع شکایت آقای علیرضا مومنی‌پور به طرفیت نیروی انتظامی به خواسته پرداخت حقوق و مزایای مدت انفصال از خدمت به شرح دادنامه شماره 18- 23/1/1374 حکم به استحقاق شاکی به دریافت حقوق و مزایای دوران برکناری از خدمت از تاریخ 7/2/73 (تاریخ تقدیم دادخواست به دیوان عدالت اداری) را صادر نموده است.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
با عنایت به این‌که دادنامه‌های شماره 441- 2/5/1374 و 18- 23/1/1374 صادره از شعبه سوم و پنجم متضمن استنباط متفاوت از حکم قانوگذار در موضوع واحد نمی‌باشد. بنابراین آرای مزبور متعارض تشخیص داده نشد.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.