اعلام تعارض آراء صادره از شعبه 16 دیوان عدالت اداری.

اعلام تعارض آراء صادره از شعبه 16 دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای نصرت الله قدوسی. با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعبه 16 دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 126/84

شاکی : آقای نصرت الله قدوسی.

تاریخ رأی: يکشنبه 21 مرداد 1386

شماره دادنامه :

مقدمه: الف- شعبه شانزدهم در رسیدگی به پرونده کلاسه 77/1730 موضوع شکایت آقای نصرت اله قدوسی به طرفیت، وزارت امور اقتصادی و دارائی و سازمان امور اداری و استخدامی کشور به خواسته، تقاضای تشخیص و تعیین و تسری مزایای طبقات شغلی نظیر دارندگان مدارک لیسانس به شرح دادنامه شماره 783 مورخ 6/5/74 حکم به ورود شکایت صادر نموده است. ب- شعبه شانزدهم در رسیدگی به پرونده کلاسه 77/1135 موضوع شکایت آقای نصرت الله قدوسی به طرفیت، وزارت امور اقتصادی و دارایی به خواسته گروههای شغلی عقب افتاده 13 و 14 به شرح دادنامه شماره 329 مورخ 5/3/1378 حکم به رد شکایت صادر نموده است. هیأت عمومـی دیوان‎عـدالت اداری در تـاریخ فـوق بـا حضور رؤسا و مستشـاران و دادرسان علی‎البدل شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بـه شرح آتی مبادرت بـه صدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
نظر به اینکه دادنامه‎های فوق الذکر با توجه مفاد دادخواستها و اسناد و مدارک خاص و متفاوت هر پرونده انشاء شده است و تفاوت آنها مبتنی بر استنباط معارض از حکم واحد قانونگذار نیست، بنابراین موضوع از مصادیق آراء متناقض موضوع بند 2 ماده 19 قانون دیوان عدالت اداری محسوب نمی‎شود و موردی برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم در اجرای ماده 43 آن قانون وجود ندارد./
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
معاون قضائی دیوان عدالت اداری
مقدسی‎فرد

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.