اعلام تعارض آراء صادره از شعبه 15 دیوان عدالت اداری.

اعلام تعارض آراء صادره از شعبه 15 دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای محمدحسن عینی. با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعبه 15 دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 11/85

شاکی : آقای محمدحسن عینی.

تاریخ رأی: يکشنبه 31 تير 1386

شماره دادنامه :

مقدمه: الف- شعبه پانزدهم در رسیدگی به پرونده کلاسه 82/2243 موضوع شکایت آقای محمد جورابچی به طرفیت اداره کل کار و امور اجتماعی گیلان- هیأت حل اختلاف کار به خواسته، ابطال و نقض رأی مورخ 25/11/1382 هیأت حل اختلاف به شرح دادنامه شماره 2356 مورخ 30/9/1383 شکایت را وارد تشخیص و ضمن نقض رأی معترض‎عنه پرونده را به شعبه همعرض ارجاع نموده است. ب- شعبه پانزدهم در رسیدگی به پرونده کلاسه 82/2244 موضوع شکایت آقای محمدحسین عینی به طرفیت اداره کار و امور اجتماعی استان گیلان به خواسته اعتراض به رأی هیأت حل اختلاف اداره کار مورخ 18/11/1382 و نقض آن به شرح دادنامه شماره 1631 مورخ 31/6/1383 که عیناً در شعبه هشتم تجدیدنظر تایید شده است، رأی به رد شکایت شاکی صادر نموده است. هیأت عمومـی دیوان‎عـدالت اداری در تـاریخ فـوق بـا حضور رؤسا و مستشـاران و دادرسان علی‎البدل شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بـه شرح آتی مبادرت بـه صدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
با عنایت به اینکه دادنامه‎های فوق‎الذکر بر مدارک و اسناد خاص هر پرونده و تشخیص اعتبار آنها صادر شده است و تفاوت مدلول آنها مبتنی بر استنباط معارض از حکم واحد قانونگذار نیست، بنابراین موضوع از مصادیق آراء متناقض محسوب نمی‎شود و موردی برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم در قلمرو ماده 43 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 1385 وجود ندارد./
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
معاون قضائی دیوان عدالت اداری
مقدسی‎فرد

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.