اعلام تعارض آراء صادره از شعبه چهارم دیوان عدالت اداری.

اعلام تعارض آراء صادره از شعبه چهارم دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای قربان نیک‌پور. با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعبه چهارم دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 77/75

شاکی : آقای قربان نیک‌پور.

تاریخ رأی: شنبه 7 مهر 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
الف) شعبه چهارم در رسیدگی به پرونده کلاسه 70/1898 موضوع شکایت آقای محمد باقرکیا به طرفیت سازمان تأمین اجتماعی به خواسته صدور حکم بر الزام سازمان به شرح دادنامه شماره 890- 20/7/71 حکم به الزام سازمان تأمین اجتماعی به احتساب سابقه خدمت شاکی صادر نموده است.
ب) شعبه چهارم در رسیدگی به پرونده کلاسه 72/1501 موضوع شکایت آقای محمد ترخانی به طرفیت سازمان تأمین‌اجتماعی به خواسته رسیدگی و صدور حکم به شرح دادنامه 2128- 25/12/72 حکم به ورود شکایت صادر نموده است.
ج) شعبه چهارم در رسیدگی به پرونده کلاسه 72/2188 موضوع شکایت قربان نیک‌پور به طرفیت سازمان تأمین‌اجتماعی به خواسته الزام سازمان به احتساب سوابق خدمت به شرح دادنامه شماره 509- 28/5/1374 نسبت به مازاد 210 روز حکم به رد شکایت صادر نموده است.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین حسین محقق قمی قائم‌مقام دیوان و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
نظربه این‌که آراء صادره بر اساس دلایل و مدارک موجود در پرونده‌ها اصدار یافته است و استنباط متفاوت از مقررات واحد در آنها مشاهده نمی‌شود لذا مورد از مصادیق آراء متناقض موضوع ماده 20 قانون دیوان عدالت اداری تشخیص نگردید.
قائم‌مقام رئیس کل دیوان عدالت اداری
حسین محقق قمی

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.