اعلام تعارض آراء صادره از شعبه چهاردهم دیوان عدالت اداری.

اعلام تعارض آراء صادره از شعبه چهاردهم دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای جلیل عباس‎زادگان. با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعبه چهاردهم دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 763/83

شاکی : آقای جلیل عباس‎زادگان.

تاریخ رأی: يکشنبه 3 مهر 1384

شماره دادنامه :

مقدمه:
الف- شعبه چهاردهم در رسیدگی به پرونده کلاسه 76/2602 موضوع شکایت آقای علیرضا فتحی به طرفیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (معاونت درمان و دارو) به خواسته صدور پروانه تأسیس داروخانه و ادامه فعالیت به شرح دادنامه شماره 1659 مورخ 9/10/1377 حکم به رد شکایت صادر نموده است.
ب- شعبه چهاردهم در رسیدگی به پرونده کلاسه 79/301 موضوع شکایت آقای علیرضا فتحی به طرفیت 1- اداره کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی 2- کمیسیون امور داروخانه‎ها (ماده 20) به خواسته ابطال تصمیم مورخ 7/2/1379 و الزام به صدور پروانه تأسیس داروخانه به شرح دادنامه شماره 1010 مورخ 1/6/1379 حکم به ورود شکایت صادر نموده است.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‏نماید.
رأی هیات عمومی
با عنایت به اینکه دادنامه‎های شماره 1659 مورخ 9/10/1377 و 1010 مورخ 1/6/1379 شعبه چهاردهم بدوی دیوان براساس خواسته‎های متفاوت و مبانی مختلف و اوراق و مدارک و شرایط خاص هر پرونده صادر شده است و تفاوت مدلول آنها مبتنی بر استنباط متفاوت و معارض از حکم واحد قانونگذار نیست، بنابراین موضوع از مصادیق آراء متناقض مقرر در ماده 20 اصلاحی قانون دیوان عدالت اداری محسوب نمی‎شود و موردی برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم در این خصوص در قلمرو ماده فوق‎الذکر وجود ندارد.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.