اعلام تعارض آراء صادره از شعبه چهاردهم دیوان عدالت اداری

اعلام تعارض آراء صادره از شعبه چهاردهم دیوان عدالت اداری

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی محمد شریفی‌راد با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعبه چهاردهم دیوان عدالت اداری از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 37/76

شاکی : محمد شریفی‌راد

تاریخ رأی: شنبه 28 تير 1376

شماره دادنامه :

مقدمه:
الف) شعبه چهارم در رسیدگی به پرونده کلاسه 72/95 و… موضوع شکایت آقای ابوالقاسم صفرزاده و… به طرفیت دفتر حقوقی سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به خواسته دریافت کلیه حقوق و مزایا به شرح دادنامه شماره 193و… – 13/4/73 حکم به ورود شکایت آنان و استحقاق شکات به دریافت کلیه حقوق و مزایای قانونی و شغلی احتساب ایام عدم اشتغال جزو سنوات خدمتی آنان صادر نموده است.
ب) شعبه دهم در رسیدگی به پرونده کلاسه 73/320 موضوع شکایت آقای محمد شریفی راد به طرفیت وزارت کشاورزی به خواسته پرداخت کلیه حقوق و مزایای قانونی ایام غیبت و احتساب ایام مزبور جزو سابقه خدمت به شرح دادنامه 248- 3/4/74 شکایت را رد نموده است.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
چون دادنامه صادره از شعب دهم و چهاردهم به شماره‌های 193 و… – 13/4/73 و 248- 3/4/74 متضمن استنباط متفاوت از قانون و مقررات در موضوع واحد نمی‌باشد، بنابراین از مصادیق ماده 20 قانون دیوان تشخیص نگردید.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
سید ابوالفضل موسوی تبریزی

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.