اعلام تعارض آراء صادره از شعبه پنجم دیوان عدالت اداری

اعلام تعارض آراء صادره از شعبه پنجم دیوان عدالت اداری

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی رئیس سازمان بیمه و بازنشستگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعبه پنجم دیوان عدالت اداری از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 10/76

شاکی : رئیس سازمان بیمه و بازنشستگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

تاریخ رأی: شنبه 3 خرداد 1376

شماره دادنامه :

مقدمه:
الف) شعبه پنجم در رسیدگی به پرونده کلاسه 71/44 موضوع شکایت آقای احسان اله فرقانی به طرفیت اداره بازنشستگی درجه داری به شرح دادنامه شماره 872- 22/9/71 حکم به ورود شکایت صادر نموده است.
ب) شعبه پنجم در رسیدگی به پرونده کلاسه 74/882 و…. موضوع شکایت آقای سراج اله اسحقی نصر آباد و…… به طرفیت اداره بیمه و بازنشستگی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به خواسته قطع حقوق بازنشستگی و برقراری آن به شرح دادنامه 164 الی 168 مورخ 17/2/75 حکم به رد شکایت صادر نموده است.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اتفاق آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
با توجه به این‌که تفاوت آراء صادره از شعبه پنجم ناشی از علل و جهات خاص و متفاوت مضبوط در پرونده‌ها می‌باشد، لذا آراء مورد اشاره از مصادیق آراء متعارض موضوع ماده 20 قانون دیوان عدالت اداری شناخته نمی‌شود.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.