اعلام تعارض آراء صادره از شعبه هفتم دیوان

اعلام تعارض آراء صادره از شعبه هفتم دیوان

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی محمد جواد رفیعی با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعبه هفتم دیوان از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 47/76

شاکی : محمد جواد رفیعی

تاریخ رأی: شنبه 24 خرداد 1376

شماره دادنامه :

مقدمه:
الف) شعبه هفتم در رسیدگی به پرونده کلاسه 70/500 موضوع شکایت آقای محمد جواد رفیعی به طرفیت هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری شرکت مخابرات ایران به خواسته کلیه حقوق تضییع شده به شرح دادنامه شماره 47 مورخ 30/1/72 حکم به ورود شکایت شاکی و لغو و ابطال رأی صادره معترض عنه صادر و اعلام نموده است.
ب) شعبه هفتم در رسیدگی به پرونده کلاسه 73/855 موضوع شکایت آقای محمد جواد رفیعی به طرفیت مسئول هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری شرکت مخابرات ایران به خواسته اجرای ماده 21 قانون دیوان عدالت اداری بر علیه مسئول مذکور و اجرای حکم 47- 30/1/72 به شرح دادنامه شماره 948- 29/9/73 شکایت را رد نموده است.
ج) شعبه هفتم در رسیدگی به پرونده کلاسه 75/4 موضوع شکایت آقای محمد جواد رفیعی به طرفیت اداره کل مخابرات استان مرکزی به خواسته مطالبه حقوق و برکناری از خدمت و خسارت وارده از تاریخ بازخریدی به شرح دادنامه شماره 598 مورخ 29/9/75 حکم به رد شکایت صادر نموده است.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
چون مدلول دادنامه‌های صادره از شعیه هفتم متضمن استنباط متفاوت از حکم واحد قانونگذار در خصوص مورد نمی‌باشد، لذا موضوع از مصادیق ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری شناخته نمی‌شود.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.