اعلام تعارض آراء صادره از شعبه نوزدهم دیوان عدالت اداری.

اعلام تعارض آراء صادره از شعبه نوزدهم دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای غلامرضا حیدری. با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعبه نوزدهم دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 541/85

شاکی : آقای غلامرضا حیدری.

تاریخ رأی: يکشنبه 14 مرداد 1386

شماره دادنامه :

مقدمه: الف- شعبه نوزدهم در رسیدگی به پرونده کلاسه 81/1416 موضوع شکایت آقای حسن انزوائی به طرفیت، سازمان جهاد کشاورزی به خواسته پرداخت کامل حق بازخریدی به شرح دادنامه شماره 911 مورخ 18/6/1382 حکم به ورود شکایت و الزام جهاد سازندگی به واگذاری قطعه زمین شاکی در اراضی قمشه صادر نموده است. ب- شعبه نوزدهم رسیدگی به پرونده کلاسه 83/369 موضوع شکایت آقای غلامرضا حیدری به طرفیت، جهاد کشاورزی استان فارس به خواسته، رعایت شرایط بازخریدی به شرح دادنامه شماره 1869 مورخ 30/11/84 با توجه به اینکه شرکت تعاونی مسکن جهاد کشاورزی دارای شخصیت حقوقی مستقل از جهاد کشاورزی است و خارج از مصادیق احصایی صلاحیت دیوان عدالت اداری می باشد، قرار رد شکایت صادر نموده است. هیأت عمومـی دیوان‎عـدالت اداری در تـاریخ فـوق بـا حضور رؤسا و مستشـاران و دادرسان علی‎البدل شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بـه شرح آتی مبادرت بـه صدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
نظر به اینکه دادنامه‎های فوق الذکر با توجه به اسناد و مدارک و سایر محتویات خاص هر پرونده انشاء شده است و تفاوت مفاد آنها مبتنی بر استنباط معارض از حکم واحد قانونگذار نیست، بنابراین از مصادیق آراء متناقض موضوع بند 2 ماده 19 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 1385 محسوب نمی‎شود و موردی برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم در اجرای ماده 43 آن قانون وجود ندارد./
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
معاون قضائی دیوان عدالت اداری
مقدسی‎فرد

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.