اعلام تعارض آراء صادره از شعبه نهم دیوان عدالت اداری.

اعلام تعارض آراء صادره از شعبه نهم دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی خانم زهرا خشنود. با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعبه نهم دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 176/86

شاکی : خانم زهرا خشنود.

تاریخ رأی: يکشنبه 24 تير 1386

شماره دادنامه :

مقدمه: الف- شعبه نهم در رسیدگی به پرونده کلاسه 83/1609 موضوع شکایت خانم زهرا خشنود به طرفیت، اداره کل تامین اجتماعی استان خراسان رضوی به خواسته برقراری مستمری بازماندگان به شرح دادنامه شماره 906 مورخ 26/6/1385 حکم به رد شکایت شاکی صادر نموده است. ب- شعبه نهم در رسیدگی به پرونده کلاسه 84/160 موضوع شکایت خانم زهرا خشنود به طرفیت سازمان تامین اجتماعی شهرستان سبزوار به خواسته الزام به احتساب سنوات پرداخت حق بیمه معوقه ایام اشتغال مرحوم عباسعلی خویشاوندی از 1/1/1360 لغایت 1/2/1375 به شرح دادنامه شماره 2116 مورخ 24/11/1384 حکم به ورود شکایت صادر نموده است. هیأت عمومـی دیوان‎عـدالت اداری در تـاریخ فـوق بـا حضور رؤسا و مستشـاران و دادرسان علی‎البدل شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بـه شرح آتی مبادرت بـه صدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
با عنایت به اینکه دادنامه‎های فوق‎الذکر بر اساس خواسته‎های متفاوت و اسناد و مدارک مربوط به آن انشاء شده و تفاوت مدلول آنها متبنی بر استنباط معارض از حکم واحد قانونگذار نیست، بنابراین مورد از مصادیق آراء متناقض موضوع بند 2 ماده 19 قانون دیوان عدالت اداری محسوب نمی‎شود و موردی برای رسیدگی و امعان نظر در قلمرو ماده مذکور و ماده 43 قانون فوق‎الذکر وجود ندارد./
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
معاون قضائی دیوان عدالت اداری
مقدسی‎فرد

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.