اعلام تعارض آراء صادره از شعبه سوم دیوان عدالت اداری.

اعلام تعارض آراء صادره از شعبه سوم دیوان عدالت اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی دفتر هماهنگی و نظارت هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری. با خواسته اعلام تعارض آراء صادره از شعبه سوم دیوان عدالت اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 665/84

شاکی : دفتر هماهنگی و نظارت هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری.

تاریخ رأی: يکشنبه 13 خرداد 1386

شماره دادنامه :

مقدمه: الف- شعبه سوم در رسیدگی به پرونده کلاسه 83/2519 موضوع شکایت آقای غلامعباس اسلامی‎نیا به طرفیت، هیأت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری اقتصاد و دارائی به خواسته، نقض و ابطال رأی صادره به شرح دادنامه شماره 3398 مورخ 13/11/1383، با توجه به اوراق و محتویات پرونده و پاسخ واصله و اینکه در صدور رأی معترض‎عنه موازین قانونی لحاظ گردیده شکایت را غیر وارد تشخیص و رأی به رد شکایت صادر نموده است. ب- شعبه سوم در رسیدگی به پرونده کلاسه 83/1096 موضوع شکایت آقای غلامعباس اسلامی‎نیا به طرفیت، بانک ملی ایران – هیأت رسیدگی به تخلفات اداری به خواسته، اعتراض به رأی شماره 1045/1 ه‍-ت به شرح دادنامه شماره 2964 مورخ 26/10/1383 چنین رأی صادر نموده است، شاکی اعلام داشته که مصرف مواد مخدر را کنار گذاشته و تحت نظر روان پزشک می‎باشد و هیأت رسیدگی به تخلفات اداری علیرغم ادعای شاکی در باب صحت یا سقم موضوع هیچگونه اقدامی و خصوصاً معرفی شاکی جهت آزمایش طبی اقدامی بعمل نیاورده است. بنابراین رأی مورخ 5/7/1383 هیأت مزبور به علت نقص تحقیقات و عدم رعایت ماده 21 آیین‎نامه اجرائی قانون رسیدگی به تخلفات اداری از حیث تمسک به مدارک و دلایل معتبر نقض می‎شود تا هیأت بدوی پس از تحقیقات و بررسی‎های لازم و خصوصاً معرفی شاکی جهت آزمایش طبی براساس مدارک معتبر مبادرت به صدور رأی متناسب نماید. هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق بـا حضور رؤسا و مستشـاران و دادرسان علی‎البدل شعب دیـوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشـاوره بـا اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
موضوع اعتراض شاکی نسبت به رأی هیأت رسیدگی به تخلفات اداری قبلاً مورد رسیدگی قرار گرفته و به شرح دادنامه شماره 2964 مورخ 26/10/1383 شعبه سوم دیوان به جهات مندرج در دادنامه مزبور از جمله

نقص تحقیقات نقض شده و قطعیت یافته است. بنابراین موردی برای رسیدگی و صدور حکم مجدد نسبت به همان خواسته به شرح دادنامه شماره 3398 مورخ 13/11/1383 در پرونده کلاسه 83/2519 وجود نداشته است. بنابراین با توجه به اعتبار دادنامه قطعی قبلی صدور حکم موضوع دادنامه اخیرالذکر موردی نداشته و این دادنامه کلا رأی و کان لم یکن تلقی می‎شود./
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
معاون قضائی دیوان عدالت اداری
مقدسی‎فرد

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.