اعتراض به نامه شماره 14754 مورخ 28/11/81 معاون اداری و مالی وزارت جهاد کشاورزی.

اعتراض به نامه شماره 14754 مورخ 28/11/81 معاون اداری و مالی وزارت جهاد کشاورزی.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای مسعود کلانتری و غیره. با خواسته اعتراض به نامه شماره 14754 مورخ 28/11/81 معاون اداری و مالی وزارت جهاد کشاورزی. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 204/82

شاکی : آقای مسعود کلانتری و غیره.

تاریخ رأی: يکشنبه 13 دی 1383

شماره دادنامه :

مقدمه:
شکات بشرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته‎اند، اخیراً از سوی معاونت اداری و مالی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر لغو مرخصی مناطق مرحوم کارکنان قراردادی نامه‎ای به اداره منابع طبیعی رامهرمز ارسال شده که باعث نگرانی و دلسری این قشر پرتلاش شده است. جای سؤال دارد که اگر شهرستان رامهرمز جزء مناطق محروم کشوری قرار دارد برای همه می‎باشد (رسمی – قراردادی) لذا تقاضا دارد نگذارید حق اینجانبان کارکنان قراردادی ضایع شود. مدیرکل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه شماره 15109/82/ج/ک مورخ 12/5/82 اعلام داشته‎اند، با استناد به مفاد ماده یک و 2 قانون جذب نیروی انسانی و همچنین مفاد ماده یک آیین‎نامه اجرائی قانون مزبور، پرداخت فوق‎العاده جذب مناطق محروم و اعطای مرخصی اشاره شده، صرفاً جهت مستخدمین با وضعیت استخدامی رسمی و یا ثابت قابل اعمال و پیگیری می‎باشد. هیأت عمومــی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسـای شعب بدوی و رؤسـا و مستشاران شعب تجدیدنظـر تشکیل و پس از بحـث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
نظر باینکه شکایت شاکی متضمن جهات مندرج در ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری نمی‎باشد، لذا طرح دعوی به کیفیت مطروحه قابل رسیدگی و امعان نظر در هیأت عمومی نیست و لذا قرار عدم صلاحیت به صلاحیت شعب بدوی دیوان صادر می‎گردد .

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.