ابطال مصوبه مورخ 5/12/1382 شورای اسلامی شهر تهران.

ابطال مصوبه مورخ 5/12/1382 شورای اسلامی شهر تهران.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی حسن ازگلی. با خواسته ابطال مصوبه مورخ 5/12/1382 شورای اسلامی شهر تهران. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 610/84

شاکی : حسن ازگلی.

تاریخ رأی: يکشنبه 8 آبان 1384

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی به شرح دادخواست تقدیمی خواستار ابطال مصوبه مورخ 5/12/1382 شورای اسلامی شهر تهران در تغییر نام بزرگراه ازگل به بزرگراه ارتش شده‎اند.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‏نماید.
رأی هیات عمومی
طبق ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری آئین‎نامه‎ها و تصویب‎نامه‎ها و سایر مقررات دولتی از جهات مقرر در ماده مزبور قابل اعتراض و رسیدگی و امعان نظر در هیأت عمومی دیوان است. نظر به اینکه مصوبه مورخ 5/12/1382 شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تغییر نام اتوبان و همچنین اعتراض شاکی نسبت به آن انطباقی با ماده فوق‎الذکر و شرایط مندرج در آن ندارد. بنابراین موضوع از مصادیق ماده فوق‎الاشعار محسوب نمی‎شود و رسیدگی و اتخاذ تصمیم در زمینه اعتراض نسبت به آن در هیأت عمومی دیوان موردی ندارد.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.