ابطال مصوبه شماره 85 جلسه شورای اسلامی شهر اهواز.

ابطال مصوبه شماره 85 جلسه شورای اسلامی شهر اهواز.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای عبد مزرعه. با خواسته ابطال مصوبه شماره 85 جلسه شورای اسلامی شهر اهواز. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 330/82

شاکی : آقای عبد مزرعه.

تاریخ رأی: يکشنبه 13 دی 1383

شماره دادنامه :

مقدمه:
وکیل شاکی بشرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته‎است، موکل مالک ششدانگ سهم شماره 1219 از مجموع سهام شرکتهای کوی باغات اهواز به مساحت1000 مترمربع بوده که اراضی موصوف از طرف ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) بنام موکل به ثبت رسیده است با توجه به تصرف من‎غیر حق شهرداری اراضی موصوف که در حال حاضر به صورت میدان داخل شهر درآمدند مستند به توافقنامه مورخ 8/10/80 شهرداری اهواز من غیر حق و به استناد مصوبه شماره 85 جلسه شورای اسلامی شهر اهواز 50% زمین موکل را بدون پرداخت عوض یا مقابل تملک نموده است. با توجه به اینکه مصوبه مذکور خلاف قوانین موضوعه می‎باشد تقاضای ابطال آنرا دارم. رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه شماره2511/ش مورخ 25/3/82 اعلام داشته‎اند، مصوبه جلسه شماره 85 شورای شهر اهواز به هیچ وجه دلالت بر واگذاری بلاعوض اراضی مردم نداشته و ندارد و لهذا دعوی اصولاً سالبه به انتقاء موضوع و مردود می‎باشد. هیأت عمومــی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسـای شعب بدوی و رؤسـا و مستشاران شعب تجدیدنظـر تشکیل و پس از بحـث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
با عنایت به اینکه جهات و ایرادات مورد نظر شاکی در خصوص تملک بلاعوض اراضی مردم در متن مصوبه شماره 85 شورای اسلامی شهر اهواز مستتر نیست. بنابراین شکایت شاکی موضوعاً منتفی تشخیص گردیده و پرونده در وضعی فعلی قابل طرح نمی‎باشد.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.