ابطال ماده 7 آیین‌نامه اجرایی قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز.

ابطال ماده 7 آیین‌نامه اجرایی قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای حمید چاوشی. با خواسته ابطال ماده 7 آیین‌نامه اجرایی قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 247/75

شاکی : آقای حمید چاوشی.

تاریخ رأی: شنبه 4 اسفند 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی دادخواست تقدیمی ماده 7 آیین‌نامه اجرایی قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی را مخالف اصول 22 و 37 و 47 قانون اساسی و قسمت دوم از بند (ب) ماده 2 قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی اعلام و درخواست ابطال آن را نموده است.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اتفاق آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
نظربه این‌که در خصوص مورد شکایت قبلاً هیأت عمومی برابر دادنامه 14- 1/2/1375 اتخاذ تصمیم به‌ عمل آورده است لذا موردی برای طرح مجدد وجود نداشته و موضوع تابع رأی فوق‌الذکر می‌باشد.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.