ابطال ماده 27 آیین‎نامه اجرائی نحوه رسیدگی به پرونده‎های موضوع اصل 49 قانون اساسی.

ابطال ماده 27 آیین‎نامه اجرائی نحوه رسیدگی به پرونده‎های موضوع اصل 49 قانون اساسی.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای هوشنگ سزیده. با خواسته ابطال ماده 27 آیین‎نامه اجرائی نحوه رسیدگی به پرونده‎های موضوع اصل 49 قانون اساسی. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 595/83

شاکی : آقای هوشنگ سزیده.

تاریخ رأی: يکشنبه 22 آذر 1383

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی بشرح دادخواست تقدیمی خواستار ابطال بند 27 آیین‎نامه نحو رسیدگی به پرونده‎های اصل 49 قانون اساسی بلحاظ مخالفت با قانون شده‎اند. هیأت عمومــی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسـای شعب بدوی و رؤسـا ومستشاران شعب تجدیدنظـر تشکیل و پس از بحـث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
اعتراض نسبت به ماده 27 آیین‎نامه نحوه رسیدگی به پرونده‎های اموال در اختیار ولی‎فقیه و اصل 49 قانون اساسی قبلاً مورد رسیدگی قرار گرفته و هیأت عمومی دیوان بشرح دادنامه شماره 246 مورخ 29/6/83 بلحاظ اینکه رسیدگی به پرونده‎های مربوط به اموال در اختیار ولی فقیه بحکم مقام ولایت امر بعهده ریاست محترم قوه قضائیه محول شده و ماده مورد اعتراض بر اساس اذن معظم‎له تنظم و انشاء گردیده، مورد را از مصادیق ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری ندانسته و اعتراض نسبت به آن را قابل رسیدگی و امعان نظر در هیأت عمومی تشخیص نداده است. بنابراین رسیدگی و اتخاذ تصمیم مجدد در زمینه اعتراض نسبت به ماده فوق‎الذکر موردی ندارد و شکایت شاکی در این باب مشمول مدلول دادنامه فوق‎الذکر است .

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.