ابطال ماده 17 آیین‌نامه مرخصی‌ها.

ابطال ماده 17 آیین‌نامه مرخصی‌ها.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای علیرضا دقیقی. با خواسته ابطال ماده 17 آیین‌نامه مرخصی‌ها. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 20/75

شاکی : آقای علیرضا دقیقی.

تاریخ رأی: شنبه 27 مرداد 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی دادخواست تقدیمی لایحه تکمیلی خواستار ابطال ماده (17) آیین‌نامه مرخصی‌های موضوع مواد 47 و 48 و 49 قانون استخدام کشوری مصوب مهر ماه 1346 و اصلاحات تعدی آن در سال 68 که در تناقض با ماده 6 همان آیین‌نامه می‌باشد شده‌اند.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
طبق قسمت دوم ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری مصوبات و مقررات دولتی از حیث مخالفت مدلول آنها با قانون و یا خارج بودن آنها از حدود اختیارات قوه مجریه قابل طرح و اعمال نظر در هیأت عمومی دیوان است و چون شکایت متضمن شرایط فوق‌الذکر نمی‌باشد لذا موضوع قابل طرح در هیأت عمومی تشخیص نگرید.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.