ابطال قسمتی از مصوبه مورخ 23/9/1376 هیأت وزیران.

ابطال قسمتی از مصوبه مورخ 23/9/1376 هیأت وزیران.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای محمدعلی فلاح‎تفتی. با خواسته ابطال قسمتی از مصوبه مورخ 23/9/1376 هیأت وزیران. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 229/76

شاکی : آقای محمدعلی فلاح‎تفتی.

تاریخ رأی: يکشنبه 26 فروردين 1380

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته است، در تعیین تعرفه خدمات درمانی برای یک گروه از پزشکان متخصص سابقه کار در نظر گرفته‎‎اند و برای گروه دیگر سابقه‎ای منظور نکرده‎اند. این نحوه تعیین حق ویزیت باعث تبعیض بین پزشکان متخصص استخدام شده در کادر آموزشی و آنها که خارج از دانشگاه استخدام شده‎اند می‎شود. بنا به مراتب درخواست ابطال بخشی از قسمت (الف) بند دوم مصوبه جلسه مورخ 23/9/1376 هیأت دولت رادارم.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‎الاسلام‎والمسلمین دری‎نجف‎آبادی و با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به ‌صدور رأی می‎نماید.
رای هیات عمومی:
اعتراض شاکی نسبت به مصوبه مورخ 23/9/1376 هیأت وزیران در قسمت مربوط به تعیین تعرفه حق ویزیت پزشکان و خدمات پزشکی به شرح دادنامه شماره 397 مورخ 8/12/1378 هیأت عمومی دیوان مورد رسیدگی قرار گرفته و مغایر قانون تشخیص داده نشده است، بنابراین رسیدگی و امعان نظر مجدد در خصوص اعتراض نامبرده نسبت به همان موضوع موردی ندارد و اعتراض شاکی مشمول دادنامه فوق‎الذکر است.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.