ابطال قسمتی از مصوبه جلسه 251 مورخ 24/2/1382 شورای آموزش دانشگاه علوم پزشکی قزوین.

ابطال قسمتی از مصوبه جلسه 251 مورخ 24/2/1382 شورای آموزش دانشگاه علوم پزشکی قزوین.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای علی شجاعی‎نژاد. با خواسته ابطال قسمتی از مصوبه جلسه 251 مورخ 24/2/1382 شورای آموزش دانشگاه علوم پزشکی قزوین. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 510/84

شاکی : آقای علی شجاعی‎نژاد.

تاریخ رأی: يکشنبه 3 مهر 1384

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی به شرح دادخواست تقدیمی نسبت به قسمتی از مصوبه جلسه 251 مورخ 24/2/1382 شورای آموزش دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص اخراج از دانشگاه معترض بوده و ضمن تقاضای ابطال قسمت مربوطه از مصوبه مذکور الزام دانشگاه علوم پزشکی قزوین به صدور مجوز ادامه تحصیل را درخواست نموده‎اند.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‏نماید.

رأی هیات عمومی
مفاد مصوبه مورخ 24/2/1382 شورای آموزش دانشگاه علوم پزشکی در خصوص مورد انشاء شده است و متضمن وضع قواعد عام و کلی نیست و در نتیجه از مصادیق مقررات و نظامات دولتی محسوب نمی‎شود و موردی برای رسیدگی به اعتراض نسبت به آن در قلمرو ماده 25 قانون دیوان وجود ندارد و پرونده جهت رسیدگی به شکایت شاکی به شعبه بدوی ارجاع می‎گردد.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.