ابطال قسمتی از بند 19 مصوبه شماره 351 کمیسیون ماده پنج.

ابطال قسمتی از بند 19 مصوبه شماره 351 کمیسیون ماده پنج.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای مهران ملکی و غیره. با خواسته ابطال قسمتی از بند 19 مصوبه شماره 351 کمیسیون ماده پنج. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 659/83

شاکی : آقای مهران ملکی و غیره.

تاریخ رأی: يکشنبه 27 دی 1383

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی بشرح دادخواستهای تقدیمی بند 19 مصوبه شماره 351 کمیسیون ماده پنج در حذف گذر 8 متری اختصاصی خود را خلاف توافقات قبلی و باعث تضییع حق دانسته و ابطال آنرا درخواست نموده‎اند. هیأت عمومــی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسـای شعب بدوی و رؤسـا و مستشاران شعب تجدیدنظـر تشکیل و پس از بحـث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
نظر به اینکه درخواست شاکی مبنی بر ابطال قسمتی از بند 19 مصوبه شماره351 کمیسیون ماده 5 قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران موردی و در صلاحیت شعب دیوان است لذا موضوع از مصادیق مقررات عام‎الشمول مذکور در ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری نیست، قابل طرح تشخیص نگردید و رسیدگی موردی به پرونده در صلاحیت شعب دیوان است .

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.