ابطال طرح شماره 485/2 موضوع بند 2 صورتجلسه 529 کمیسیون رسیدگی به طرحها.

ابطال طرح شماره 485/2 موضوع بند 2 صورتجلسه 529 کمیسیون رسیدگی به طرحها.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای منصور گلزاری. با خواسته ابطال طرح شماره 485/2 موضوع بند 2 صورتجلسه 529 کمیسیون رسیدگی به طرحها. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 181/82

شاکی : آقای منصور گلزاری.

تاریخ رأی: يکشنبه 29 آذر 1383

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی بشرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته‎است، شهرداری منطقه 4 تهران با استناد به طرح شماره 485/2 (بند 2 صورتجلسه 529 کمیسیون رسیدگی به طرحها) برای یکی از مالکین محل مورد نظر پروانه ساختمان صادر و عرض بن بست را از 6 متر به 12 متر اعلام ولی تعریض یکطرفه فقط از ضلع شمالی عریض می‎گردد و مالکین این قسمت می‎باید تاوان عریض شدن بن بست را بدهند. اجرای این طرح با اصل مالکیت و انصاف و عدالت مغایرت دارد و ابطال آن مورد تقاضا است. سرپرست ادارهکل حقوقی شهرداری تهران در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه شماره 35635/317 مورخ 13/10/82 اعلام داشته‎اند، امری بر خلاف قانون و خارج از حدود اختیارات مقام تصویب کننده صورت نپذیرفته است لذا طرح خواسته شاکی با عنوان ابطال طرح به جهت غیر منصفانه بودن آن در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری فاقد وجاهت قانونی می‎باشد. هیأت عمومــی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسـای شعب بدوی و رؤسـا و مستشاران شعب تجدیدنظـر تشکیل و پس از بحـث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
شکایت شاکی از بند 2 صورتجلسه شماره 529 کمیسیون رسیدگی به طرحها که مفاد آن در خصوص مورد تنظیم و انشاء شده و متضمن اعتراض نسبت به تصویب‎نامه‎ها و آیین‎نامه‎ها و نظامات دولتی و مقررات عام و کلی از جهات مقرر در ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری نمی‎باشد به کیفیت مطروحه قابل رسیدگی و اتخاذ تصمیم در هیأت عمومی دیوان نیست و پرونده به شعبه هشتم بدوی اعاده می‎شود .

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.