ابطال صورتجلسه مورخ 28/4/68 شورای تأمین شهرستان مشهد.

ابطال صورتجلسه مورخ 28/4/68 شورای تأمین شهرستان مشهد.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای حسین باقران به وکالت از آقای سیدحسین نظری. با خواسته ابطال صورتجلسه مورخ 28/4/68 شورای تأمین شهرستان مشهد. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 279/82

شاکی : آقای حسین باقران به وکالت از آقای سیدحسین نظری.

تاریخ رأی: يکشنبه 15 آذر 1383

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی بشرح دادخواست تقدیمی خواستار ابطال رأی شورای تأمین شهرستان مشهد در خصوص عدم تابعیت ایرانی موکل شان آقای سیدحسین نظری شده‎اند و طی نامه مورخ 4/9/83 اعلام داشته‎اند، با عنایت به اینکه خواسته موردی بنظر می‎رسد مستدعی است دستور فرمایید پرونده جهت رسیدگی به یکی از شعب دیوان ارجاع شود. هیأت عمومــی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‎الاسلام‎والمسلمین رازینی و با حضور رؤسـای شعب بدوی و رؤسـا و مستشاران شعب تجدیدنظـر تشکیل و پس از بحـث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
نظر به اینکه مفاد صورتجلسه مورخ 28/4/68 شورای تأمین شهرستان مشهد که مورد اعتراض قرار گرفته در خصوص مورد انشاء شده است و متضمن وضع قاعده آمره عام و کلی نیست و در نتیجه از مصادیق مقررات دولتی موضوع ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری محسوب نمی‎شود بنابراین اعتراض نسبت به آن قابل رسیدگی و اتخاذ تصمیم در هیأت عمومی دیوان نمی‎باشد و لذا پرونده جهت رسیدگی به شعبه 23 دیوان عدالت اداری ارجاع می‎شود.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.