ابطال دستورالعمل وزارت دادگستری در مورد اعطاء پایه قضایی در قبال خدمات اداری و اعطاء دو پایه قضایی در قبال خدمات اداری.

ابطال دستورالعمل وزارت دادگستری در مورد اعطاء پایه قضایی در قبال خدمات اداری و اعطاء دو پایه قضایی در قبال خدمات اداری.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای محمود ذوقی شوکت‌آباد. با خواسته ابطال دستورالعمل وزارت دادگستری در مورد اعطاء پایه قضایی در قبال خدمات اداری و اعطاء دو پایه قضایی در قبال خدمات اداری. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 106/75

شاکی : آقای محمود ذوقی شوکت‌آباد.

تاریخ رأی: شنبه 8 دی 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی دادخواست تقدیمی که بدواً در شعبه دهم مطرح بوده اعلام داشته‌اند، نظربه این‌که در سازمان پلیس قضایی هفت سال و نه ماه و نیم سابقه کار داشته می‌بایست به استناد تبصره یک ماده 49 قانون اصول تشکیلات دادگستری ناظر به تبصره ماده 6 قانون راجع به استخدام قضات و شرایط کارآموزی مصوب 11/1/43 چهارسال برای ارتقاء به پایه 6 و سه سال برای ارتقاء به پایه 7 قضایی منظور می‌شد یعنی مازاد بر 7 سال خدمت در سازمان پلیس قضایی 2 پایه قضایی اعطاء می‌گردید در حالی که طبق دستورالعمل تدوین شده توسط وزارت دادگستری چنان‌چه خدمات اداری بالغ بر 8 سال باشد دو پایه، قضایی تعلق می‌گیرد و در صورتی که کمتر از 8 سال باشد یک پایه تعلق می‌گیرد. این دستورالعمل زیر بنای قانونی نداشته ابطال آن مورد تقاضاست.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اتفاق آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
نظربه این‌که اعتراض شاکی متضمن تعیین مشخصات دستورالعملی نمی‌باشد لذا موضوع قابل طرح و رسیدگی در هیأت عمومی تشخیص داده نشده است.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.