ابطال دستورالعمل سازمان جهادسازندگی استان ایلام در خصوص اعلام شرایط واگذاری خودرو

ابطال دستورالعمل سازمان جهادسازندگی استان ایلام در خصوص اعلام شرایط واگذاری خودرو

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی عده‌ای از کارکنان جهادسازندگی استان ایلام با خواسته ابطال دستورالعمل سازمان جهادسازندگی استان ایلام در خصوص اعلام شرایط واگذاری خودرو از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 59/76

شاکی : عده‌ای از کارکنان جهادسازندگی استان ایلام

تاریخ رأی: شنبه 18 مرداد 1376

شماره دادنامه :

مقدمه:
شکات طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته‌اند: ‌در اجرای تبصره 13 قانون بودجه سال 73 مقرر گردیده وزارتخانه‌ها 20% از خودروهای خارج از رده و مازاد را طی اولویت‌های (الف) به مستخدمان رسمی و ثابت شاغل در مشاغل پشتیبانی خدماتی که درخواست بازنشستگی و بازخریدی نموده‌اند. (ب) مدیران و مسئولین (ج) سایر پرسنل وزارت جهادسازندگی (د) سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی بفروش برسانند مستحضر میدراد در خصوص بند (ج) که شامل سایر پرسنل وزارت جهاد می‌گردد، سازمان جهاد استان ایلام با انتشار اعلامیه‌ای که در واقع نوعی دستورالعمل خود ساخته می‌باشد نسبت به قرار دادن برخی امتیازات از قبیل حضور در جبهه، خانواده شهدا، جانبازی، سنوات خدمت و… می‌باشد اقدام نموده‌اند. این بخشنامه به هیچ عنوان مبنای قانونی نداشته و به صورت‌های متفاوتی اعمال گردیده. استدعا دارد بدلیل عدم پیش‌بینی چنین مقرراتی نه در قانون بودجه و نه در مصوبات هیأت محترم وزیران و نه بخشنامه وزارت جهاد به شماره 2201/10 و مورخ 10/3/73 استدعای ابطال بخشنامه صدرالاشاره را دارد.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست آیت‌الله موسوی تبریزی و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اتفاق آراء‌ به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
با توجه به محدودیت اتومبیل‌های قابل واگذاری به کارکنان دولت در اجرای تبصره 13 قانون بودجه سال 1373 کل کشور تعیین و ضوابط و شرایط مطلوب به منظور تشخیص اولویت اشخاص در استفاده از اتومبیل‌های مزبور به شرح مندرج در دستورالعمل اجرایی مورد اعتراض مغایر قانون شناخته نمی‌شود.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
سید ابوالفضل موسوی تبریزی

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.