ابطال دستورالعملها یا بخشنامه‎های سازمان تأمین اجتماعی.

ابطال دستورالعملها یا بخشنامه‎های سازمان تأمین اجتماعی.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای رجبعلی جانی. با خواسته ابطال دستورالعملها یا بخشنامه‎های سازمان تأمین اجتماعی. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 578/83

شاکی : آقای رجبعلی جانی.

تاریخ رأی: يکشنبه 30 مرداد 1384

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته است، سازمان تأمین اجتماعی در تاریخ 7/11/1382 برابر نظریه کمیسیون پزشکی برایم مستمری در نظر گرفته‎اند. متأسفانه در مدت 18 سال یعنی از سال 1364 لغایت هم‎اکنون به اینجانب مستمری پرداخت نشده است. تقاضا دارد سازمان تأمین اجتماعی شعبه 2 قزوین مطالبات معوقه مجروحیت را به اینجانب پرداخت نماید و همچنین تقاضای ابطال دستورالعمل و بخشنامه‎های داخلی آن سازمان را خواستارم. متعاقباً شاکی با ارسال نامه مورخ 11/5/1384 اعلام داشته است با توجه به اینکه مشکل اینجانب با سازمان تأمین اجتماعی شعبه 2 قزوین حل شده بنابراین نسبت به شکایت خود اعلام انصراف می‎دهم.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می نماید.
رأی هیات عمومی
نظر به اینکه شاکی به شرح نامه مورخ 11/5/1384 از اعتراض خود نسبت به دستورالعملها و بخشنامه‎های سازمان تأمین اجتماعی صرفنظر کرده است، موردی برای طرح و رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به اعتراض او در هیأت عمومی دیوان در اجرای ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری وجود ندارد.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.