ابطال تبصره 3 ماده یک دستورالعمل شماره 67/3239- 4/5/68 وزارت کشور

ابطال تبصره 3 ماده یک دستورالعمل شماره 67/3239- 4/5/68 وزارت کشور

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای صفر یوسفی با خواسته ابطال تبصره 3 ماده یک دستورالعمل شماره 67/3239- 4/5/68 وزارت کشور از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 51/71

شاکی : آقای صفر یوسفی

تاریخ رأی: شنبه 20 ارديبهشت 1376

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشتند، دستورالعمل مورد شکایت مدرک فوق دیپلم را ملاک عمل نقشه کشی و نظارت قرارداده و عملاً امکان فعالیت اینجانب را سلب نموده است. بنابراین استدعا دارد مقرر فرماید تبصره 3 ماده یک به لحاظ غیر شرعی و غیر قانونی بودن لغو گردد. مدیر کل دفتر امور حقوقی وزارت کشور در پاسخ به شکایت طی نامه شماره 61/9984- 23/1/76 اعلام داشته‌اند با پیگیری که به‌عمل آمده دفتر فنی وزارت متبوع اعلام داشت که دستورالعمل فوق‌الذکرفوق‌الذکرتحت شماره اشاره شده دربایگانی مشهود نگردید. هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اتفاق آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
با توجه به پاسخ اداره حقوقی وزارت کشور مبنی بر این‌که سابقه‌ای از دستورالعمل مورد اعتراض بدست نیامده و این‌که از طرف شاکی هم ارائه نشده است، رسیدگی و امعان نظر نسبت به مواد مقدور نمی‌باشد.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.