ابطال تبصره 2 ماده 27 آیین‎نامه اجرائی تبصره3 ماده 22 قانون نظام صنفی.

ابطال تبصره 2 ماده 27 آیین‎نامه اجرائی تبصره3 ماده 22 قانون نظام صنفی.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای محمدرضا ترک‎زاده. با خواسته ابطال تبصره 2 ماده 27 آیین‎نامه اجرائی تبصره3 ماده 22 قانون نظام صنفی. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 505/83

شاکی : آقای محمدرضا ترک‎زاده.

تاریخ رأی: يکشنبه 1 آذر 1383

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی بشرح دادخواست و لایحه تکمیلی پیوست آن اعلام داشته است، تبصره2 ماده 27 آیین‎نامه اجرائی تبصره 3 ماده 22 قانون نظام صنفی موجب تضییع حق اینجانب شده است و با توجه به اینکه بیشترین آراء را در انتخاب هیأت مدیره صنف خراز و نوشت افزار کسب نموده‎ام تعیین مجدد هیأت رئیسه قانونی نمی‎باشد و مطابق مقررات مربوطه رئیس هیأت مدیره صنف مذکور می‎باشم. هیأت عمومــی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‎الاسلام‎والمسلمین رازینی و با حضور رؤسـای شعب بدوی و رؤسـا ومستشاران شعب تجدیدنظـر تشکیل و پس از بحـث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
حسب ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری آیین‎نامه‎ها و تصویب‎نامه‎ها و سایر نظامات دولتی از جهات مذکور در ماده فوق‎الاشعار قابل اعتراض و رسیدگی و امعان نظر در هیأت عمومی دیوان است. نظر به اینکه اعتراض شاکی به تبصره2 ماده 27 آیین‎نامه اجرائی تبصره 3 ماده 22 قانون نظام صنفی متضمن اعلام مغایرت آن با احکام اسلامی یا قوانین و یا خارج بودن آنها از حدود اختیارات قوه مجریه در وضع مقررات دولتی نمی‎باشد بنابراین موردی برای طرح و رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به اعتراض شاکی به کیفیت مطروحه وجود ندارد.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.