ابطال تبصره (2) ماده (10) آیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی مصوب 30/11/67.

ابطال تبصره (2) ماده (10) آیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی مصوب 30/11/67.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای حسن نخجوانی. با خواسته ابطال تبصره (2) ماده (10) آیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی مصوب 30/11/67. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 89/75

شاکی : آقای حسن نخجوانی.

تاریخ رأی: شنبه 14 مهر 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی دادخواست تقدیمی خواستار ابطال تبصره (2) ماده (10) آیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به لحاظ مخالفت با عموم و اطلاق ماده (2) قانون ایجاد تسهیلات… شده‌اند.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
اعتراض نسبت به ماده 2 آیین‌نامه اجرایی ماده 10 قانون ایجاد تسهیلات قبلاً در پرونده کلاسه 73/84 مورد رسیدگی قرار گرفته و منتهی به صدور دادنامه شماره 59- 29/5/73 هیأت عمومی گردیده است لذا موردی برای رسیدگی مجدد وجود ندارد و قضیه کماکان تابع مدلول دادنامه مزبور می‌باشد.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.