ابطال بند 9 مصوبه جلسه 115 شورای عالی فنی ومصوبه 273 هیأت مدیره سازمان خدمات درمانی.

ابطال بند 9 مصوبه جلسه 115 شورای عالی فنی ومصوبه 273 هیأت مدیره سازمان خدمات درمانی.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای علی عالمی. با خواسته ابطال بند 9 مصوبه جلسه 115 شورای عالی فنی ومصوبه 273 هیأت مدیره سازمان خدمات درمانی. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 619/83

شاکی : آقای علی عالمی.

تاریخ رأی: يکشنبه 6 دی 1383

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی بشرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته است، سازمان بیمه خدمات درمانی به عذر وجود مصوبات مورد شکایت از پرداخت هزینه جراحی پروستات در بیمارستان غیر طرف قرارداد خودداری می‎نماید. با توجه به اینکه در اینگونه موارد می‎بایستی حداقل هزینه بیمه شده را معادل تعرفه و مبلغی که به بیمارستان طرف قرارداد خود می‎پردازد به بیمار بیمه شده بدهد درخواست رسیدگی و پرداخت هزینه جراحی مورد استدعاا می‎باشد. هیأت عمومــی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسـای شعب بدوی و رؤسـا و مستشاران شعب تجدیدنظـر تشکیل و پس از بحـث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
طبق ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری آیین‎نامه‎ها و تصویب‎نامه‎ها و سایر نظامات دولتی از جهات مغایر با احکام اسلامی یا قوانین یا خروج آنها از حدود اختیارات قوه مجریه قابل اعتراض و رسیدگی در هیأت عمومی دیوان است نظر به اینکه مفاد اعتراض شاکی نسبت به بند 9 مصوبه جلسه 115 شورای عالی فنی و مصوبه شماره 273 هیأت مدیره سازمان بیمه خدمات درمانی متضمن تحقق و اجتماع شرایط مقرر در ماده مذکور نیست. بنابراین موردی برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم در خصوص نامبرده مبنی بر ابطال مصوبه مزبور وجود ندارد. لکن برای رسیدگی به موضوع شکایت پرونده به شعبه پنجم بدوی ارجاع شود .

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.