ابطال بند (4) صورتجلسه مورخ 7/7/71 و بند 2 صورتجلسه 2/5/72 کمیسیون ماده 15 اراک.

ابطال بند (4) صورتجلسه مورخ 7/7/71 و بند 2 صورتجلسه 2/5/72 کمیسیون ماده 15 اراک.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای پرویز جهان‌دیده و… با خواسته ابطال بند (4) صورتجلسه مورخ 7/7/71 و بند 2 صورتجلسه 2/5/72 کمیسیون ماده 15 اراک. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 69/75

شاکی : آقای پرویز جهان‌دیده و…

تاریخ رأی: شنبه 5 آبان 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
شکات به شرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته‌اند، تصمیم به بن‌بست شدن کوچه 8 متری حق از خیابان شهید شیرودی خلاف تصمیمات سابق مبنی بر بازبودن کوچه مذکور بوده است. جانشین شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری اراک در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه شماره 15264- 24/7/1375 اعلام داشته‌اند، تصویب طرح‌های تفصیلی و تغییرات آنها برابر قانون از وظایف و اختیارات کمیسیون ماده پنج می‌باشد و در خصوص مورد کمیسیون ماده پنج با بررسی دقیق موضوع و نظریه کارشناس و بدلیل این‌که کوچه مورد نظر یک شبکه دارای درجه 3 می‌باشد و عبور و مرور از آن لزومی ندارد نظر به بن‌بست بودن آن داده است.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اتفاق آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
نظربه این‌که تصمیم مورخ 7/7/71 و 2/5/72 کمیسیون ماده (5) قانون شورای عالی شهرسازی و معماری با توجه به مفاد آن از مصادیق مقررات دولتی مندرج در ماده 25 قانون دیوان نمی‌باشد و قابل طرح تشخیص نگردید.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.