ابطال بند (2) مصوبه مورخ 4/10/73 کمیسیون ماده (5) شورای عالی شهرسازی استان سمنان.

ابطال بند (2) مصوبه مورخ 4/10/73 کمیسیون ماده (5) شورای عالی شهرسازی استان سمنان.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای ذبیح‌ عبدالله‌زاده. با خواسته ابطال بند (2) مصوبه مورخ 4/10/73 کمیسیون ماده (5) شورای عالی شهرسازی استان سمنان. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 233/75

شاکی : آقای ذبیح‌ عبدالله‌زاده.

تاریخ رأی: شنبه 27 بهمن 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی در دادخواست تقدیمی که بدواً در شعبه هفتم دیوان مطرح بوده اعلام داشته‌اند، دفتر فنی استانداری طی نامه مورخ 10/8/73 در خصوص پلاک ثبتی شماره 2422 سهمی آقای شمس‌الدین عالمی احد از مالکین در جلسه 4/10/73 چنین تصمیم اتخاذ نموده است (قطعات 13گانه ساخته در کاربری فضای سبز به شبکه طرح تفصیلی متصل و به صورت ضمیمه پارک لحاظ نماید و 11 قطعه ساخته نشده جنب پارک پیشنهادی و کاربری فضای سبز تملک نماید) که تصمیم مزبور مفهوم و معنایی ندارد و مخالف شرع و قانون و حقوق مکتسبه اشخاص است درخواست ابطال تصمیم مزبور را دارد.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اتفاق آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
نظربه مفاد نظریه مورد اعتراض به لحاظ این‌که موضوع از مقوله مقررات مندرج در ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری نیست، لذا قابل طرح در هیأت عمومی دیوان تشخیص داده نمی‌شود.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.