ابطال بند 2 بخشنامه شماره 151 درآمد سازمان تأمین اجتماعی.

ابطال بند 2 بخشنامه شماره 151 درآمد سازمان تأمین اجتماعی.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای یوسف سیرانی. با خواسته ابطال بند 2 بخشنامه شماره 151 درآمد سازمان تأمین اجتماعی. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 205/78

شاکی : آقای یوسف سیرانی.

تاریخ رأی: يکشنبه 2 ارديبهشت 1380

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی به شرح دادخواست تقدیمی خواستار ابطال بند 2 بخشنامه شماره 151 سازمان تأمین اجتماعی به لحاظ مغایرت با قانون و موازین شرعی شده است.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‎الاسلام‎والمسلمین دری‎نجف‎آبادی و با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به ‌صدور رأی می‎نماید.
رای هیات عمومی:
نظر به این‌که اعتراض نسبت به بند 2 بخشنامه شماره 151 مورخ 2/4/1370 واحد درآمد سازمان تأمین اجتماعی به شرح دادنامه شماره 409 مورخ 22/12/1378 هیأت عمومی دیوان قبلاً مورد رسیدگی قرار گرفته و مفاد بند مذکور از آن بخشنامه به لحاظ مغایرت با قانون وخارج بودن از حدود اختیار سازمان مزبور در وضع و تصویب آن مستنداً به قسمت دوم ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری ابطال شده است، بنابراین رسیدگی و اتخاذ تصمیم مجدد نسبت به همان موضوع محمل قانونی ندارد و اعتراض آقای یوسف سیرانی مشمول مدلول دادنامه فوق‎الذکر است.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.