ابطال بند یک مصوبه شماره 145 مورخ 1369 کمیسیون ماده پنج قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مستقر در اصفهان.

ابطال بند یک مصوبه شماره 145 مورخ 1369 کمیسیون ماده پنج قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مستقر در اصفهان.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقایان 1- علی منصوروار 2- حسین گل مینائی. با خواسته ابطال بند یک مصوبه شماره 145 مورخ 1369 کمیسیون ماده پنج قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مستقر در اصفهان. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 705/82

شاکی : آقایان 1- علی منصوروار 2- حسین گل مینائی.

تاریخ رأی: يکشنبه 20 خرداد 1386

شماره دادنامه :

مقدمه: وکیل شکات به شرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته‎اند، شهرداری اصفهان با عنایت به بند یک صورتجلسه شماره 145 مورخ 1369 کمیسیون ماده پنج از صدور پروانه ساختمانی خودداری می‎نماید. با توجه به تبصره یک ماده واحده قانون تعیین وضعیت املاک مصوب 1376 خواستار ابطال مصوبه مورد شکایت به لحاظ خلاف قانون بودن می‎باشم. رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان اصفهان در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه شماره 2645/3/106 مورخ 1/2/1386 عدم وجود مصوبه‎ای با مشخصات اعلامی توسط شاکی را اعلام داشته‎اند. هیأت عمومـی دیوان‎عـدالت اداری در تـاریخ فـوق بـا حضور رؤسا و مستشاران و دادرسان علی‎البدل شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بـررسی و انجام مشـاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
نظر به اینکه شاکی مصوبه مورد اعتراض را ارائه نکرده است و سازمان طرف شکایت نیز از وجود چنین مصوبه‎ای اظهار بی اطلاعی نموده‎اند، بنابراین به لحاظ عدم دسترسی به مصوبه مورد ادعا شکایت مطروحه به جهت مزبور قابل رسیدگی و امعان نظر در هیأت عمومی دیوان نمی‎باشد./
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
معاون قضائی دیوان عدالت اداری
مقدسی‎فرد

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.