ابطال بخشنامه مورد استناد شهرداری اهواز در خصوص 10% بابت عوارض مزایده

ابطال بخشنامه مورد استناد شهرداری اهواز در خصوص 10% بابت عوارض مزایده

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای مجید گل احمدی با خواسته ابطال بخشنامه مورد استناد شهرداری اهواز در خصوص 10% بابت عوارض مزایده از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 128/75

شاکی : آقای مجید گل احمدی

تاریخ رأی: شنبه 10 خرداد 1376

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته‌اند، شهرداری اهواز بابت مزایده‌های برگزاری به استناد بخشنامه‌ای مبلغ 10% عوارض مزایده کسر و دریافت می‌نماید، که هیچ‌گونه وجهه قانونی ندارد. بنا به مراتب درخواست ابطال بخشنامه استنادی شهرداری اهواز را دارم. شهردار اهواز در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه شماره 46232/5- 24/11/75 اعلام داشته‌اند، عوارض مورد نظر برابر شق 5 ردیف 388 تعرفه 3417/34/3/1- 6/3/66 وزارت کشور که به تنفیذ ولی امر رسیده از مشمولین اخذ می‌گردد.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
مصوبه مربوط به وضع ودریافت عوارض مربوط به خریدخودروازدولت به طریق مزایده موضوع بند 5 ردیف388 فهرست خدمات وکالاهای مشمول عوارض باذن قانونگذار وبه تصویب و تنفیذ مراجع و مقامات صلاحیتدار رسیده است ومغایرتی با قانون ندارد.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.