ابطال بخشنامه مورد استناد شرکت سایپا.

ابطال بخشنامه مورد استناد شرکت سایپا.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای اسماعیل هاشمی. با خواسته ابطال بخشنامه مورد استناد شرکت سایپا. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 123/74

شاکی : آقای اسماعیل هاشمی.

تاریخ رأی: شنبه 18 فروردين 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی به شرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته‌اند: شرکت سایپا از تحویل یکدستگاه وانت نیسان که در سال 64 ثبت نام نموده‌ام به استناد بخشنامه وزارت صنایع سنگین خودداری نموده، لذا از دیوان عدالت اداری درخواست رسیدگی در این مورد را دارم. سرپرست اداره کل حقوقی وزارت صنایع در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه شماره 8500- 8798/90- 15/12/1374 اعلام داشته‌اند: با توجه به مدافعات شرکت سایپا سابقه‌ای از بخشنامه که مورد استناد شاکی قرار گرفته صادر نشده است.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین اسماعیل فردوسی‌پور و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اتفاق آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
علاوه بر این‌که بخشنامه مورد نظر شاکی ارائه نگردیده و از طرفی در شکایت تقدیمی عنوان مغایرت با قانون و شرع نشده، لذا موضوع از مصادیق ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری تشخیص نگردید.
رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
اسماعیل فردوسی‌‌پور

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.