ابطال بخشنامه شماره 59823 مورخ 2/6/1385 سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی.

ابطال بخشنامه شماره 59823 مورخ 2/6/1385 سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای جواد فتحیان. با خواسته ابطال بخشنامه شماره 59823 مورخ 2/6/1385 سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 77/86

شاکی : آقای جواد فتحیان.

تاریخ رأی: يکشنبه 20 خرداد 1386

شماره دادنامه :

مقدمه: وکیل شاکی به شرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته است، موکل با عنایت به مجوز مورخ 1/7/1371 از تاریخ 21/3/1381 مؤسس دبیرستان بزرگسالان غیر انتفاعی حضرت امام علی (ع) مشهد می‎باشد. سازمان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی طی بخشنامه شماره 59823 مورخ 2/6/1385 به عنوان دبیرستان مذکور صادر نموده و اعلام داشته است، به مدت یک سال تحصیلی به دبیرستان بزرگسالان حضرت امام علی(ع) فرصت داده می‎شود تا ضمن برقراری کلاسها در نوبت بعدازظهر، نوبت روزانه را نیز به منظور توسعه جهت سال تحصیلی 87-86 در دستور کار خویش قرار دهد در غیر این صورت از ادامه کار این دبیرستان جلوگیری بعمل خواهد آمد. این تصمیم خلاف قانون بوده و ابطال آن مورد تقاضا است. هیأت عمومـی دیوان‎عـدالت اداری در تـاریخ فـوق بـا حضور رؤسا و مستشاران و دادرسان علی‎البدل شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بـررسی و انجام مشـاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
طبق اصل 170 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند یک ماده 19 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 1385، تصویب‎نامه‎ها و آیین‎نامه‎ها و سایر مقررات دولتی از جهات مذکور در ماده فوق‎الذکر قابل رسیدگی و امعان نظر در هیأت عمومی دیوان است. نظر به اینکه اعتراض شاکی متضمن تحقق و اجتماع شرایط مندرج در مقررات فوق‎الذکر نیست، بنابراین موردی برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم در زمینه اعتراض شاکی در هیأت عمومی دیوان وجود ندارد./
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
معاون قضائی دیوان عدالت اداری
مقدسی‎فرد

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.