ابطال بخشنامه شماره 2125/ق مورخ 28/7/1369.

ابطال بخشنامه شماره 2125/ق مورخ 28/7/1369.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای فضل‌اله گواهی ـ آقای اسداله محسنی ـ آقای محمدرضا آبرومند. با خواسته ابطال بخشنامه شماره 2125/ق مورخ 28/7/1369. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 77/438 و78/21 و78/22

شاکی : آقای فضل‌اله گواهی ـ آقای اسداله محسنی ـ آقای محمدرضا آبرومند.

تاریخ رأی: يکشنبه 9 ارديبهشت 1380

شماره دادنامه :

مقدمه:
شکات طی دادخواست‌های تقدیمی اعلام داشته‌اند، به استناد بند 18 دستورالعمل شماره 15 سازمان امور اداری و استخدامی به کلیه پرسنل آزمایشگاه کفش و لباس تحویل می‌گردید ولی اکنون با توجه به اصلاحیه دستورالعمل فوق به کفش به کارشناسان داده نشده‌ است. از این بابت بین کارشناسان آزمایشگاه و بهداشت محیط تبعیض مشاهده می‌شود. بنا به مراتب درخواست رسیدگی دارد.
مدیرکل دفتر طبقه‏بندی مشاغل و امور رفاهی کارکنان دولت سازمان امور اداری و استخدامی کشور در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه شماره 39639/42/2 مورخ 19/12/1375 اعلام داشته‌اند منظور از کارکنان آزمایشگاه موضوع بند 18 فهرست پیوست دستورالعمل شماره 15 این سازمان کارشناس،‌ کاردان، ‌تکنسین و کمک تکنسین‌های آزمایشگاه‌هایی که با امور بهداشتی و درمانی مواجه هستند می‌باشد بدیهی است چنان‌چه متصدیان پست‌های مذکور در آزمایشگاه‌هایی مشغول انجام وظیفه باشند که آزمایشگاه‌های یاد شده در مواردی غیر از موضوع فوق‌الذکر (امور بهداشتی و درمانی)‌ فعالیت دارند از لباس کار موضوع بند 30 فهرست پیوست دستورالعمل شماره 15 بهر‌ه‌مند می‌گردد.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‎الاسلام‎والمسلمین دری‎نجف‎آبادی و با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به ‌صدور رأی می‏نماید.
رای هیات عمومی:
مطابق ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری اعتراض نسبت به آیین‌نامه‌ها و تصویب‌نامه‌ها و سایر نظامات دولتی از حیث مغایرت آنها با احکام اسلامی و یا مخالفت با قوانین و یا خارج بودن آنها از حدود اختیارات قوه مجریه با رعایت مقررات ماده مذکور قابل رسیدگی و امعان‌ نظر در هیأت عمومی دیوان است. نظر به این‌که اعتراضات واصله نسبت به بخشنامه شماره2125/ق مورخ 28/7/1369 سازمان امور اداری و استخدامی کشور متضمن تحقق و اجتماع شرایط مندرج در ماده فوق‌الذکر نمی‌باشد لذا قابل رسیدگی و اتخاذ تصمیم در هیأت عمومی دیوان تشخیص نگردید.

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.