ابطال بخشنامه شماره 2 سازمان تأمین اجتماعی.

ابطال بخشنامه شماره 2 سازمان تأمین اجتماعی.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای صدیق احمدی. با خواسته ابطال بخشنامه شماره 2 سازمان تأمین اجتماعی. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 566/83

شاکی : آقای صدیق احمدی.

تاریخ رأی: يکشنبه 15 آذر 1383

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی بشرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته است، در مورخ 21/10/72 قرارداد بیمه حرف ومشاغل آزاد را با سازمان تأمین اجتماعی بمدت 10 سال منعقد نمودم. تا رسیدن به سن 60 سالگی بازنشسته و از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‎مند گردم. اکنون مطابق دو تبصره الحاقی بماده 76 قانون تأمین اجتماعی مصوب 80 قانون بیمه تأمین اجتماعی مدت قرارداد 20 سال شده است و این مصوبه نمی‎تواند عطف بماسبق شود لذا تقاضای ابطال بخشنامه شماره 2 سازمان تأمین اجتماعی و ابطال تبصره‎های یک و 2 الحاقی بماده 76 قانون تأمین اتماعی مصوب 14/7/80 مجمع تشخیص مصلحت نظام را دارم. هیأت عمومــی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‎الاسلام‎والمسلمین رازینی و با حضور رؤسـای شعب بدوی و رؤسـا و مستشاران شعب تجدیدنظـر تشکیل و پس از بحـث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
اعتراض شاکی نسبت به بخشنامه شماره 2 سازمان تأمین اجتماعی قبلاً مورد رسیدگی قرار گرفته و بشرح دادنامه شماره 224 الی 232 مورخ 12/7/83 هیأت عمومی دیوان خلاف قانون شناخته نشده است. بنابراین موردی برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم مجدد در زمینه اعتراض شاکی نسبت همان بخشنامه وجود ندارد و مورد مشمول مدلول دادنامه فوق‎الذکر است .

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.