ابطال بخشنامه شماره 1/2مستمریهای سازمان تأمین اجتماعی.

ابطال بخشنامه شماره 1/2مستمریهای سازمان تأمین اجتماعی.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای عبدالرحیم صفایی باغبانان. با خواسته ابطال بخشنامه شماره 1/2مستمریهای سازمان تأمین اجتماعی. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 639/83

شاکی : آقای عبدالرحیم صفایی باغبانان.

تاریخ رأی: يکشنبه 20 دی 1383

شماره دادنامه :

مقدمه: شاکی بشرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته‎است، بموجب بخشنامه شماره 1/2مستمریهای سازمان تأمین اجتماعی شرایط جدید برای درخواست بازنشستگی تعیین شده که بر خلاف ماده 76 قانون تأمین اجتماعی می‎باشد. با عنایت به خلاف قانون بودن بخشنامه مذکور ابطال آن مورد تقاضا است. هیأت عمومــی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسـای شعب بدوی و رؤسـا و مستشاران شعب تجدیدنظـر تشکیل و پس از بحـث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
نظر به اینکه اعتراض به بخشنامه شماره 1/2مستمریهای سازمان تأمین اجتماعی قبلاً در هیأت عمومی دیوان مطرح و بشرح دادنامه شماره 324 الی332 مورخ 12/7/83 مغایر قانون تشخیص داده نشده است، لذا شکایت شاکی نسبت به همان بخشنامه موجبی برای طرح و رسیدگی مجدد ندارد و موضوع مشمول مدلول دادنامه فوق‎الذکر می‎باشد .

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.