ابطال بخشنامه شماره 1/2سازمان تأمین اجتماعی.

ابطال بخشنامه شماره 1/2سازمان تأمین اجتماعی.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای مصطفی گل‎فشانی. با خواسته ابطال بخشنامه شماره 1/2سازمان تأمین اجتماعی. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 626/83

شاکی : آقای مصطفی گل‎فشانی.

تاریخ رأی: يکشنبه 13 دی 1383

شماره دادنامه :

مقدمه: شاکی بشرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته‎است، سازمان تأمین اجتماعی طی بخشنامه شماره 1/2مورخ 25/1/81 بر اساس بند 3 جزء ب تبصره 2 الحاقی بماده 76 قانون تأمین اجتماعی مصوب 80 مجمع تشخیص مصلحت نظام حداقل سابقه بیمه را که مطابق قانون مصوب 54 ده سال بوده سال به سال افزایش داده و لذا حقوقی را که قانوناً ایجاد شده بود مورد تعرض قرار داده است. بنابمراتب ابطال بخشنامه شماره 1/2سازمان تأمین اجتماعی مورد تقاضا است. هیأت عمومــی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسـای شعب بدوی و رؤسـا و مستشاران شعب تجدیدنظـر تشکیل و پس از بحـث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
اعتراض شاکی نسبت به بخشنامه شماره 1/2سازمان تأمین اجتماعی بشرح دادنامه 324 الی 332 مورخ 12/7/83 هیأت عمومی دیوان قبلاً مورد رسیدگی قرار گرفته و مغایر قانون تشخیص نگردیده است. بنابراین رسیدگی و اتخاذ تصمیم مجدد در زمینه اعتراض به موضوع همان بخشنامه موردی ندارد و اعتراض شاکی در این باب مشمول مدلول دادنامه فوق‎الذکر است .

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.