ابطال بخشنامه حداقل دریافتی سال 81 مصوب هیأت دولت.

ابطال بخشنامه حداقل دریافتی سال 81 مصوب هیأت دولت.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای شاپور بخت. با خواسته ابطال بخشنامه حداقل دریافتی سال 81 مصوب هیأت دولت. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 64/81

شاکی : آقای شاپور بخت.

تاریخ رأی: يکشنبه 22 آذر 1383

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی بشرح دادخواست تقدیمی و لایحه تکمیلی آن خواستار اصلاح تصمیم هیأت دولت در خصوص حداقل دریافتی سال 81 به تفکیک کارکنان مجرد(000/600 ریال) و کارکنان متأهل (000/700 ریال) شده است. هیأت عمومــی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق با حضور رؤسـای شعب بدوی و رؤسـا ومستشاران شعب تجدیدنظـر تشکیل و پس از بحـث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت بصدور رأی می‎نماید.
رأی هیأت عمومی
قطع نظر از اینکه شاکی مشخصات دقیق و کامل بخشنامه مورد اعتراض خود را تعیین و اعلام نکرده است اساساً با عنایت به ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری اصلاح مصوبات و نظامات دولتی در قلمرو صلاحیت دیوان قرار ندارد بنابراین موضوع به کیفیت مطروحه قابل رسیدگی و اتخاذ تصمیم در هیأت عمومی دیوان نمی‎ باشد .

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.