ابطال آیین‌نامه کمیته تخلفات توزیع و فروش فرآورده‌های نفتی.

ابطال آیین‌نامه کمیته تخلفات توزیع و فروش فرآورده‌های نفتی.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای حسین صابری. با خواسته ابطال آیین‌نامه کمیته تخلفات توزیع و فروش فرآورده‌های نفتی. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 55/72

شاکی : آقای حسین صابری.

تاریخ رأی: شنبه 7 مهر 1375

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته‌اند، صدور آراء جزایی و حقوقی از وظایف خاص قوه‌قضاییه است که این وظیفه مهم بر مبنای اصول پنجاه و هفتم، شصت و یکم و یکصد و پنجاه و ششم قانون اساسی معین شده است. متأسفانه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با تشکیل کمیته‌ای به‌عنوان کمیته رسیدگی به تخلفات مداخله در امور قضایی می‌نماید بنابه مراتب تقاضای ابطال آیین‌نامه کمیته تخلفات را دارم.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین حسین محقق قمی قائم‌مقام دیوان و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از استماع توضیحات نماینده حقوقی شرکت ملی فرآورده‌های نفتی و بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می‌نماید.
رای هیات عمومی:
چون آیین‌نامه کمیته تخلفات به شماره 472/40 به موجب آیین‌نامه مصوب 25/4/1374 لغو گردیده بنابراین به لحاظ انتفاء موضوع شکایت موردی برای رسیدگی و اظهارنظر نسبت به آن وجود ندارد.
قائم‌مقام رئیس کل دیوان عدالت اداری
حسین محقق قمی

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.