تجارت بینالمللی، یکی از مهمترین عناصر اقتصاد جهانی است و روشهای مختلفی برای انجام آن وجود دارد. یکی از این روشها، کنساینمنت است که به عنوان یک روش ارسال کالاها از یک کشور به کشور دیگر برای فروش استفاده میشود. در این مقاله، یک مطالعه موردی از استفاده از کنساینمنت در تجارت بینالمللی را بررسی خواهیم کرد.
فرض کنید شرکت "مبلمان آرتا" که یک تولیدکننده مبلمان در کشور A است، تصمیم میگیرد بازار خود را گسترش دهد و محصولات خود را به کشور B صادر کند. به جای اینکه مبلمان آرتا محصولات خود را مستقیماً به مشتریان در کشور B بفروشد، این شرکت توافق میکند که محصولات خود را به یک نماینده محلی در کشور B ارسال کند.
1. مبلمان آرتا محصولات خود را بستهبندی کرده و به کشور B ارسال میکند.
2. در کشور B، نماینده محلی بازاریابی، فروش، و توزیع محصولات را بر عهده میگیرد.
3. محصولات توسط نماینده در فروشگاهها یا از طریق شبکههای توزیع فروخته میشوند.
4. پس از فروش، نماینده به مبلمان آرتا قیمت محصولات را پرداخت میکند، که شامل قیمت محصولات به همراه کمیسیون و هزینههای مرتبط با نمایندگی است.
1. گسترش بازار: استفاده از کنساینمنت به مبلمان آرتا امکان میدهد تا بازار خود را در کشور B گسترش دهد بدون اینکه به صورت مستقیم وارد این بازار شود.
2. کاهش ریسک مالی: زیرا مالکیت محصولات هنوز به دست مبلمان آرتا است، این شرکت بهطور مستقیم مشمول ریسکهای مرتبط با فروش محصولات در بازار جدید نیست.
کنساینمنت یک روش موثر در تجارت بینالمللی است که به شرکتها امکان میدهد بازارهای خارجی خود را گسترش دهند و همچنین ریسک مالی را کاهش دهند. استفاده از مطالعات موردی مانند مثال بالا، میتواند به شرکتها کمک کند تا بهترین روشهای اجرایی را در تجارت بینالمللی انتخاب کنند.
فرزاد کرمی کلمتی
ایمیل:
fkarami506@gmail.com
آدرس:
کیانپارس.نبش پهلوان غربی پلاک 82 دفتر وکالت فرزاد کرمی کلمتی طبقه 1
شبکه های اجتماعی من: