رامین ملائی
وکیل پایه یک
1402/1/13
آیا برای عمل زیبایی اجازه همسر نیاز است ؟

آیا برای عمل زیبایی اجازه همسر نیاز است ؟

جراحی زیبایی در کشور ما ایران نسبت به سایر کشور های جهان با گسترش چشمگیری همراه بوده است  که متقاضیان این نوع از عمل جراحی که عمدتا از  زنان تشکیل می دهند ، سوالاتی در این مورد  از وکلا و مشاورین حقوقی پرسیده می شود که آیا بدون اجازه همسر می توانند نسبت به عمل جراحی زیبایی اقدام نمود و یا حتما می بایست همسر رضایت کتبی خود را اعلام نماید؟

در جواب می‌توان چنین پاسخ داد اشخاصی که متقاضی عمل جراحی زیبایی هستند به طور کلی اگر  سن آنان بالای ۱۸ سال باشد ، نیازی به اجازه از هیچ کسی را ندارند اعم از اینکه متاهل باشند یا مجرد و این مورد برای دختران بالای ۱۸ سال مجرد هم قابل تسری بوده و نیازی به اجازه از پدر و یا جد پدری هم نمی باشند .  

اما نکته دیگری که باید متذکر شد این است آیا می توان هزینه های عمل جراحی زیبایی را به تحت عنوان نفقه زوجه از همسر مطالبه کرد ؟ 

قانونگذار در ماده ۱۱۰۷ قانون مدنی مصداق نفقه را برشمارده است که در خصوص هزینه های درمان و جراحی ، زوج صرفا مکلف به پرداخت هزینه های ضروری و درمان های متعارف می باشد و برای مثل زن در صورتی که بخواهد به دلیل بزرگی بینی عمل جراحی بینی انجام دهد ، مرد تکلیفی در پرداخت هزینه های آن ندارد . 

متاسفانه گاها مشاهده می شود برخی از کیلینک و بیمارستان های که در زمینه عمل جراحی زیبایی فعالیت دارند اجازه همسر برای عمل جراحی زیبایی لازم و ضروری دانسته و بدون اخذ اجازه نامه کتبی از همسر نسبت به پذیرش متقاضی این نوع عمل جراحی ها اقدام نمی نمایند . 

رامین ملائی ( وکیل پایه یک دادگستری )

0
( 0 ) 0.0
نظرات

ارتباط با من


ایمیل:

ramin.molaei.lawyer.ir@gmail.com

آدرس:

تبریز خیابان چهارراه منصور ساختمان حریر4 طبقه سوم دفتر وکالت رامین ملائی

شبکه های اجتماعی من:

دادراه

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد. تهیه شده در دادراه.