نمونه قرارداد استخدام مسئول فنی

نمونه قرارداد استخدام مسئول فنی

این قرارداد ویژه مسئولين فنی كارگاه ها و كارخانجات صنايع غذايی، آرايشی و بهداشتی است.

ماده 1- طرفین قرارداد

با استناد به قانون كار جمهوری اسلامی ايران اين قرارداد بين خانم / آقای ………… از یک طرف و خانم / آقای ………… كه از اين پس به عنوان موسس / مدير عامل شركت / موسسه …………. كه از اين پس كارفرما ناميده می شود، منعقد می گردد و طرفين مستند به ماده 10 قانون مدنی اجرای مفاد آن را تعهد و مورد تاييد قرار می دهند.

تذكر- انعقاد اين قرارداد الزامی به عضويت اجباري مسئولين فني در اين جامعه نمی نمايد.

مشخصات مسئول فنی:

نام ………….. نام خانوادگی …………… فرزند ……… شماره شناسنامه ……….  صادره از ………. دارای مدرک تحصيلی …………….. از دانشگاه …………….. وضعيت نظام وظيفه ……….. تلفن ………….. فاكس ……………….. همراه …………..   Email ………… ساكن ……………………………

وضعيت تاهل مجرد/ متاهل ….  تعداد فرزند …. وضعيت سابقه كار …….. وضعيت بيمه …….

مشخصات كارفرما:

نام ………….. نام خانوادگی …………… فرزند ……… شماره شناسنامه ……….  صادره از ………. دارای مدرک تحصيلی …………….. از دانشگاه …………….. وضعيت نظام وظيفه ……….. تلفن ………….. فاكس ……………….. همراه …………..    Email ………… ساكن ……………………………

ماده 2- موضوع قرارداد

اجرای تبصره ماده 7 قانون مواد خوردنی، آشاميدنی، آرايشی و بهداشتی

نظارت و قبول مسئوليت فنی كارخانجات و كارگاه های توليدی مواد غذايی و آرايشی و بهداشتی به منظور ايجاد و ارتقاء ايمنی و سلامت توليدات واحدهای فوق الذكر.

ماده 3- مدت قرارداد

اين قرارداد به استناد تبصره 2 ماده 7 قانون كار در تاريخ ………. به مدت ……….. با توافق طرفين منعقد می گردد.

ماده 4- محل انجام کار

نشانی كارخانه ………………. تلفن ………….. فاكس ………………..

ماده 5- وظایف و مقررات

شرح وظايف و مقررات مربوطه به مسئولين فنی و صاحبان مراكز توليدی مواد خوردنی، آشاميدنی، آرايشی و بهداشتی مشمول قانون به پيوست می باشد.

الف- انجام هر گونه فعاليتي خارج از شرح وظايف مصرح در ماده 5 مشمول اين قرارداد نبوده وبا توافق بين طرفين قرارداد خواهد بود .

ب- اخذ هر گونه مجوز بهداشتی و كيفی خارج از قوانين و دستورالعمل های اداره نظارت بر مواد غذايی بر عهده مسئول فنی نبوده و انجام امور اداری در داخل و يا خارج از کارخانه نيز بر عهده مسئول فنی نمی باشد.

ج- شركت در جلسه توجيهی كه توسط جامعه صنفی مسئولين فنی قبل از انعقاد قرارداد از سوی طرفين قرارداد الزامی است.

د- جامعه مسئولين فنی صنايع غذايی تعهدی در قبال ساير قراردادهای منعقده بين طرفين جهت پذيرش ساير مسئوليت ها ندارد.

ماده 6- ساعات كار

ساعت كار مسئول فنی طبق قانون كار برابر با 44 ساعت در هفته و با تعيين شيفت مي باشد.

شيفت صبح ساعت …….. شيفت عصر ………  شيفت شب  ……..

تبصره- ساعات ونحوه محاسبه اضافه كاری مطابق قانون كار می باشد.

ماده 7- مرخصی

مدت مرخصی و ضوابط مربوط به آن مطابق قانون كار می باشد.

تبصره- كارفرما موظف است در زمان مرخصی يا بيماری يا مسافرت طولانی مدت مسئول فنی مطابق ضوابط فرد واجد شرايط را به عنوان جانشين مسئول فنی با هماهنگی وی به اداره نظارت بر مواد غذايی دانشگاه معرفی نمايند.

ماده 8- بیمه

مسئول فنی تحت پوشش بيمه تامين اجتماعی قرار می گيرد و مراتب با توجه به اعلام كارفرما توسط جامعه صنفی مسئولين فنی صنايع غذايی نيز به سازمان مذكور اعلام می گردد.

ماده 9- حقوق و مزایا

حداقل حقوق و مزايای مسئول فنی بر اساس رتبه تعيين شده از سوی وزارت كار و امور اجتماعی با شماره بخشنامه 6836 مورخ 1/2/82 رعايت شرايط عمومی و خصوصی زير می باشد و با در نظر گرفتن شرايط زير

– شرايط عمومی (هر سال طبق آئين نامه داخلی هيئت مديره جامعه مسئولين فنی با هماهنگی وزارت كار تعيين می گردد)

– مبلغ اياب و ذهاب:

– شرايط خصوصی: ( هر شرطی كه مورد توافق طرفين قرارداد می باشد)

مبلغ کل آن برابر ……….ریال می باشد.

تبصره 1- پس از انعقاد اين قرارداد حقوق مسئول فنی می بايست ماهانه پرداخت گردد.

تبصره 2- افزايش حقوق با رعايت حداقل ضريب افزايش حقوق اعلام شده از سوی وزارت كار و امور اجتماعی بوده كه در شروع اولين ماه، سال شمسی اعلام می گردد و ربطی به زمان انعقاد قرارداد ندارد. كه البته با توافق مسئول فنی و كارفرما بيشتر از حداقل قانونی قابل اجراء می باشد.

با توجه به ضوابط فوق حقوق ماهانه مسئول فني از طرف كارفرما پس از كسر حق بيمه و ماليات به حساب پس انداز قرض الحسنه مسئول فنی از طريق يكی از شعب بانكی معتبر كشور واريز و يا نقدا با صدور رسيد پرداخت می گردد.

ماده 10- شرايط فسخ

الف- در صورت انحلال يا ورشكستگی و مواد قهری ديگر منجر به تعطيل شدن و يا عدم توليد واحد گردد مراتب می بايست پس از اطلاع اداره نظارت و دانشگاه علوم پزشكی مربوطه به جامعه صنفی مسئولين فنی اعلام كه همزمان با اطلاع به اداره كار وضعيت ادامه فعاليت مسئول فنی در اسرع وقت روشن گردد.

ب- در صورت استعفای مسئول فنی به هر دليل، لازم است مراتب حداقل يك ماه قبل به صورت كتبی به كارفرما اعلام و نامبرده پس از انتقال كليه وظايف و وسايل به مسئول فنی بعدی و اعلام به جامعه صنفی مسئولين فنی مستعفی تلقی می گردد.

تبصره – رونوشت استعفای مسئول فی می بايست برای اداره نظارت بر مواد غذايی، آرايشی و بهداشتی ارسال گردد.

ج- در صورت اخراج مسئول فنی ارائه مدارك موجه از سوی كارفرما دال بر تخلف و عدم كارايی و يا تسامح در انجام وظايف شغلی به اداره نظارت بر مواد غذايی و جامعه مسئولين فنی صنايع غذايی الزامی می باشد.

د- در صورت ترك محل كار توسط مسئول فني كارفرما موظف است مراتب را به اداره نظارت بر مواد غذايی دانشگاه اعلام و رونوشت آن را به جامعه مسئولين فنی و يك نسخه به اداره كار محل جهت اطلاع ارسال نمايند.

ماده 11- تسويه حساب

تسويه حساب جهت استعفاء يا فسخ قرارداد مطابق ضوابط قانونی كار انجام می شود (پرداخت حق سنوات، مرخصی های استفاده نشده و…)

كه كپی آن جهت صدور پروانه مسئوليت فنی بعدی الزامی است و با توجه به مواد 27 و 24 قانون كار سنوات خدمت پرداخت می گردد.

ماده 12- حل اختلاف

در صورت بروز هر گونه اختلاف بين طرفين قرارداد مراتب می بايست كتبا از سوی آنان به اطلاع جامعه صنفی مسئولين صنايع غذايی كشور رسيده تا در سه مرحله پيگيری شود:

الف- تا حد امكان حل اختلاف بين طرفين قرارداد.

ب- حل اختلاف با حضور طرفين و نماينده جامعه صنفی مسئولين فنی صنايع غذايی.

ج- رسيدگی ازطريق مراجع حل اختلاف وزارت كار و يا اداره كار محل با حضور طرفين

ماده 13 – اين قرارداد بايد به تاييد جامعه صنفی مسئولين فنی صنايع غذايی برسد.

تبصره- با موارد پيش بينی نشده در اين قرارداد بر طبق قانون كار و مقررات مربوطه عمل خواهد شد. اين قرارداد در 13 بند و 6 تبصره در 5 نسخه كه هر كدام حكم واحد دارند تنظيم گرديده است كه يك نسخه آن نزد كارفرما و يك نسخه نزد مسئول فنی و يك نسخه نزد جامعه مسئولين فنی و يك نسخه به اداره نظارت بر مواد غذايی دانشگاه مربوطه و يك نسخه آن به اداره كار محل ارسال
می گردد.

برای سال های دوم به بعد ضمن اعلام تغييرات در قرارداد مربوطه تغييرات طرفين قرارداد می بايست اين محل را مهر و امضاء نمايد.

شرايط تغيير يافته عبارتند از:

1-

2-

3-

قرارداد مربوط به سال گذشته با تغييرات فوق (….. بند) مورد پذيرش مي باشد.

مهر و امضاء مسئول فنی                         مهر و امضاء كارفرما                                              مهر و امضاء جامعه صنفی مسئولين فنی صنايع غذايی