موضوع ابلاغیه

  • عمومی
  • دادراه
  • No Comments
  • ۷ مهر ۱۳۹۹

موضوع ابلاغیه

موضوع ابلاغیه درباره چیست

معمولا پس از دریافت پیامک ابلاغیه، این سوال مطرح می شود که موضوع ابلاغیه چیست. و طبعا اولین پاسخی که به افراد داده می شود این است که باید متن ابلاغیه را دید تا بتوان موضوع را تعیین کرد. البته گاهی فرد با دریافت ابلاغیه متوجه می شود که باید به مرجع قضایی مراجعه کند اما در متن دریافت شده نوشته نشده است که موضوع چیست و اگر پرونده ای وجود دارد موضوع پرونده چیست. ولی در بیشتر اوقات موضوع ابلاغیه و موضوع پرونده مشخص است. طبق قانون هم باید موضوع ابلاغیه مشخص باشد. اما در برخی پرونده‌های خاص به دلایلی موضوع ابلاغیه یا به سخن بهتر احضاریه نوشته نمی شود. ممکن است موضوع پرونده خاص باشد یا این که صادر کننده ابلاغیه سهل انگاری کند و موضوع ابلاغیه یا احضاریه را ننویسد.

موضوع ابلاغیه چه چیزهایی می تواند باشد

بهتر است پیش از مطالعه درباره موضوع ابلاغیه مطلبی درباره همین موضوع در لینک ابلاغیه مطالعه کنید.

موضوع ابلاغیه می‌تواند احضار یا فراخواندن فرد به مراجع قضایی باشد. دلیل این احضار یا فراخواندن می تواند حضور برای ارائه توضیحات، تکمیل پرونده، پرداخت هزینه تشکیل پرونده، پرداخت هزینه کارشناسی، رفع نقص پرونده، ارائه شهادت و مواردی از این قبیل باشد. پس موضوع ابلاغیه ای که دعوت به حضور کرده است، می تواند متفاوت باشد.

گاهی اوقات موضوع ابلاغیه می تواند ابلاغ رأی دادسرا، دادگاه، شورای حل اختلاف و یا سایر مراجع قانونی باشد. در چنین مواردی رأی یا یک قرار است یا حکم. انواع قرارها می تواند منع تعقیب، موقوفی تعقیب، کارشناسی، اناطه و مواردی از این قبیل باشد که هر یک آثار و تبعات خود را دارد. البته باید توجه داشت که همه‌ی آرای صادره از سوی مرجع قضایی به افراد ابلاغ نمی شود. گاهی اوقات رأی ابلاغ شده حکم بر محکومیت یا برائت یک فرد است. در چنین مواردی دادنامه صادر می شود. بنابراین موضوع ابلاغیه می تواند ارسال دادنامه برای فرد باشد.

همچنین گاهی اوقات موضوع ابلاغیه، اعلام وقت تشکل جلسه رسیدگی به پرونده است. در این حالت در نظر داشته باشید که اگر شهود جزء دلایل و مدارک بوده است، ترجیحا شاهدها را همراه خود ببرید حتی اگر در موضوع ابلاغیه حضور شهود درج نشده باشد. چون برخی اوقات فرد صادر کننده ابلاغیه فراموش می کند حضور شهود را در موضوع ابلاغیه تعیین وقت رسیدگی بنویسد.

عدم ابلاغ موضوع ابلاغیه

در صورتی که پیامک ابلاغیه دریافت کرده اید و می خواهید بدانید که موضوع ابلاغیه چیست و نمی دانید از کجا آن را مشاهده کنید به این لینک مراجع کنید: ابلاغیه الکترونیکی و مشاهده ابلاغیه الکترونیکی

در صورتی که موضوع ابلاغیه در متن دریافتی نوشته نشده است، می توانید به مرجع صادر کننده مراجعه کنید. یا اگر موضوع ابلاغیه یا احضاریه شما در متن دریافتی مشخص نشده است و ترجیح می دهید وکیل برای اطلاع از موضوع ابلاغیه به جای شما به مرجع قضایی مراجعه کند روی لینک وکیل می‌خواهم کلیک کنید.

در تصویر زیر نمونه‌ای از ابلاغیه که موضوع ابلاغیه در آن اعلام شده است، قابل مشاهده است.

موضوع ابلاغیه

ابلاغیه

سوال درباره موضوع ابلاغیه

آخرین سوالات مردم درباره موضوع ابلاغیه در زیر قابل مشاهده است. برای مشاهده همه سوالاتی که درباره موضوع ابلاغیه پرسیده شده است می‌توانید روی سوالات موضوع ابلاغیه کلیک کنید.

اگر می‌خواهید درباره موضوع ابلاغیه سوال جدید بپرسید، روی لینک مشاوره حقوقی رایگان کلیک کنید.