تضییع حق در خصوص ممنوعیت ورود اتومبیل.

تضییع حق در خصوص ممنوعیت ورود اتومبیل.

این دادنامه به منظور رسیدگی به طرح دعوی آقای انوشیروان کیهانی‏زاده. با خواسته تضییع حق در خصوص ممنوعیت ورود اتومبیل. از سوی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با مشخصات پرونده، گردش کار و رأی زیر صادر شده است:

کلاسه پرونده : 80/80

شاکی : آقای انوشیروان کیهانی‏زاده.

تاریخ رأی: يکشنبه 10 تير 1380

شماره دادنامه :

مقدمه:
شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته ‌است، در اجرای قانون مصوب 19/3/1370 مجلس شورای اسلامی و تصویب‌نامه مورخ 9/7/1370 هیأت وزیران در خصوص اعطاء امتیاز ورود یک دستگاه اتومبیل توسط فارغ‏التحصیلان ایرانی در مقطع بالاتر از لیسانس دانشگاه‌های خارج از کشور موفق به اخذ پروانه ورود خودرو شده اما پیش از ورود آن اجرای قانون متوقف شده‌ است چون در این رابطه صاحب حق شده‌ام و سلب آن جزء از طریق قانون امکان‏پذیر نیست، درخواست احقاق حق دارم.
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجت‎الاسلام‎والمسلمین دری‎نجف‎آبادی و با حضور رؤسای شعب بدوی و رؤسا و مستشاران شعب تجدیدنظر تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء به شرح آتی مبادرت به ‌صدور رأی می‏نماید.
رای هیات عمومی:
نظر به این‌که موضوع شکایت شاکی از مصادیق مقررات دولتی مذکور در ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری نمی‌باشد، بنابراین قابل طرح و امعان نظر در هیأت عمومی دیوان نیست و رسیدگی به آن به شعبه دوازدهم بدوی دیوان ارجاع می‌شود.‌

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.